Piaggio Zip 2017 4takt sneller laten optrekken.

Bassievrucht

Active Member
Hallo allemaal, ik heb een paar maandjes geleden een 4takt zip gekocht op marktplaats, nu ben ik al een aardige tijd bezig met hem wat sneller te laten lopen, mijn doel was rond de 65 km/u, de afgelopen dagen heb ik aardig wat gesleuteld en heb ik, sproeier 84, rollen 6,1 gram en een eurobegrenzer (zo een met afstandsbediening) erin gezet en volgens mij is er door de vorige eigenaar een Malossi multivar ingezet (er zit een witte drukveer in en gele trekveertjes). Hij rijd nu rond de 70 teller (dus rond de 65 echte), maar ik vind dat het wat lang duurt voordat die compleet op ze top is (rond de 30 seconden), hij heeft wel aardig wat kracht onderin en je kan hem zelfs redelijk makkelijk op zijn achterwiel trekken, dus die wheelies kunnen wel aardig ermee haha. Wat ik graag zou willen weten is of er manier zijn om de acceleratie iets te verbeteren. Als jullie nog wat goedkope maniertjes hebben om dit nog een beetje te verbeteren laat het me dan graag weten. :)

gr.
Post automatically merged:

Ik heb hier trouwens ff een filmpje van de snelheids test die ik gister deed, mocht die handig zijn;
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

80cc eronder gaat ie sneller maar dat is wel wat duurder. Als je de carterkap eraf haalt en je kijkt naar de vsnaar bij de achterpoulie dan wil je die helemaa aan de rand hebben. Dit zal een klein beetje schelen in trekken
 
80cc eronder gaat ie sneller maar dat is wel wat duurder. Als je de carterkap eraf haalt en je kijkt naar de vsnaar bij de achterpoulie dan wil je die helemaa aan de rand hebben. Dit zal een klein beetje schelen in trekken
Ah ja ik zat wel te denken aan een keer een 80cc cilinder maar dat is niet iets wat ik nu al wil doen, aangezien me ouders het er al niet helemaal 100% mee eens zijn dat die zo hard gaat, en 80cc is duur natuurlijk. Zou het misschien helpen om een andere nokkenas te plaatsen? Ik had trouwens ook een keer iets gelezen over je banden harder oppompen, zou dat ook helpen? thx!

Ik ga trouwens ook ff kijken bij de achterpoulie naar de snaar haha :)
 
Als je de carterkap eraf haalt en je kijkt naar de vsnaar bij de achterpoulie dan wil je die helemaa aan de rand hebben. Dit zal een klein beetje schelen in trekken
Dit maakt alleen maar verschil op de top.
Veel sneller dan dit wordt een 50cc 4t niet. Je zou hem wat hoger kunnen laten lopen in toeren, maakt een net merkbaar verschil. Duurzaamheid en verbruik gaat dan wel omlaag
 
Je hebt minder wrijving en gaat daarom ietsjes sneller. Alleen is het verschil niet of nauwelijks merkbaar.
Post automatically merged:

Houd er trouwens wel rekening mee dat je grip kwijt raakt
 
Last edited:
Dit maakt alleen maar verschil op de top.
Veel sneller dan dit wordt een 50cc 4t niet. Je zou hem wat hoger kunnen laten lopen in toeren, maakt een net merkbaar verschil. Duurzaamheid en verbruik gaat dan wel omlaag
Dus misschien nog iets lichtere rollen proberen (5,7 gram) eventueel? Of verschilt het gewoon per scooter? Heb nu 6,1 gram natuurlijk.
Post automatically merged:

Je hebt minder wrijving en gaat daarom ietsjes sneller. Alleen is het verschil niet of nauwelijks merkbaar.
Post automatically merged:

Houd er trouwens wel rekening mee dat je grip kwijt raakt
ahaha nou dan laat ik die banden maar zo, ga liever niet met 65 op me plaat :)
 
Last edited:
Dus misschien nog iets lichtere rollen proberen (5,7 gram) eventueel? Of verschilt het gewoon per scooter? Heb nu 6,1 gram natuurlijk.
Kan je proberen. Of een multivar monteren en die goed afstellen. Maar verwacht niet te veel. Een 50cc 4t heeft gewoon geen vermogen. Wil je echt sneller optrekken is een 80cc met bijbehorende nokkenas de enige goede optie
 
Kan je proberen. Of een multivar monteren en die goed afstellen. Maar verwacht niet te veel. Een 50cc 4t heeft gewoon geen vermogen. Wil je echt sneller optrekken is een 80cc met bijbehorende nokkenas de enige goede optie
Ok dan ga ik eerst naar 5,7 gram rollen kijken en later misschien kijken voor een upgrade naar 80cc, thx :)
 
Back
Top