Piaggio Zip 2015 snor

Mattie_01

New Member
Ik heb zo net een nieuwe Piaggio zip uit 2015 aangeschaft, en ik wil hem graag laten omkeuren naar brom. Op dit moment loopt die rond de 50 dus moet ik hem dan 25 laten lopen en dan hem zelf weer ontgrensen? Of doen ze dat daar bij de keuring? Als iemand hier wat meer ervaring mee heeft hoor ik het graag.
 

Attachments

  • Screenshot_20201209-172649_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20201209-172649_Marktplaats.jpg
    177 KB · Views: 12
Advertisement - register to remove this

Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp.
Bij de keuring doen ze helemaal niks, ze kijken alleen of de scooter veilig is en of deze aan de eisen van een brommer voldoet.

Dus je hebt een snor gekocht die rijdt als een brommer dus wat zou je verder dan nog moeten doen?

 
Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp.
Bij de keuring doen ze helemaal niks, ze kijken alleen of de scooter veilig is en of deze aan de eisen van een brommer voldoet.

Dus je hebt een snor gekocht die rijdt als een brommer dus wat zou je verder dan nog moeten doen?

Ik wil hem graag op geel kenteken ipv blauw, dus vroeg ik me af of er motorisch nog wat aan moet gebeuren, of dat ik hem gelijk kan omkeuren daar.
 
Ik wil hem graag op geel kenteken ipv blauw, dus vroeg ik me af of er motorisch nog wat aan moet gebeuren, of dat ik hem gelijk kan omkeuren daar.
Als jij binnen de regels van de keuring valt wel.
Houd wel rekening met e.e.a.
Ik heb ooit een runner willen omkeuren naar een snorfiets, had ik goedkoop kunnen krijgen als opkanpper zijnde en bij de keuring bleek het motorblok gestolen te zijn. Gelukkig werd hier geen politie erbij gehaald maar voor mij was het toen einde oefening met de brommer.

Je geeft aan dat de scooter nieuw is, ik neem aan dat je bedoelt dat hij pas een aantal kilometers heeft gereden?
Dan ga ik er ook vanuit dat hij zo door de keuring komt maar de boel is toch al 5 jaar oud.
Meestal komen bij de keuring ook verborgen gebreken boven water maar als de scooter nieuw is verwacht ik dat niet snel.

Ik heb twee video's voor je opgezocht die je wel het idee kunnen geven wat men verwacht van de brommer.
Het gaat hier eigenlijk om een brommer met wok in de video's maar volgensmij is de keuring precies hetzelfde.

Veel succes!


 
Als jij binnen de regels van de keuring valt wel.
Houd wel rekening met e.e.a.
Ik heb ooit een runner willen omkeuren naar een snorfiets, had ik goedkoop kunnen krijgen als opkanpper zijnde en bij de keuring bleek het motorblok gestolen te zijn. Gelukkig werd hier geen politie erbij gehaald maar voor mij was het toen einde oefening met de brommer.

Je geeft aan dat de scooter nieuw is, ik neem aan dat je bedoelt dat hij pas een aantal kilometers heeft gereden?
Dan ga ik er ook vanuit dat hij zo door de keuring komt maar de boel is toch al 5 jaar oud.
Meestal komen bij de keuring ook verborgen gebreken boven water maar als de scooter nieuw is verwacht ik dat niet snel.

Ik heb twee video's voor je opgezocht die je wel het idee kunnen geven wat men verwacht van de brommer.
Het gaat hier eigenlijk om een brommer met wok in de video's maar volgensmij is de keuring precies hetzelfde.

Veel succes!


Ja hij heeft al wat gereden dus veel problemen gaat die niet krijgen door de keuring. Ik laat hem gewoon op 50 en keur hem naar geel, dat moet nu wel lukken. Bedankt!
 
Ik weet dit niet zeker hoor. Maar die 2 ledstrips heetten officieel dagrijverlichting, dacht ik. Wat niet is toegestaan op een scooter. Of zit ik er helemaal naast? De meeste politie agenten zullen geen 2e keer omkijken maar als je zoiets op een keuring hebt heeft de keuringsmeester niet echt een keuze
 
Ik weet dit niet zeker hoor. Maar die 2 ledstrips heetten officieel dagrijverlichting, dacht ik. Wat niet is toegestaan op een scooter. Of zit ik er helemaal naast? De meeste politie agenten zullen geen 2e keer omkijken maar als je zoiets op een keuring hebt heeft de keuringsmeester niet echt een keuze
Oh als dit zo is dan zit ik wel met een probleem ja.
 
Ik weet dit niet zeker hoor. Maar die 2 ledstrips heetten officieel dagrijverlichting, dacht ik. Wat niet is toegestaan op een scooter. Of zit ik er helemaal naast? De meeste politie agenten zullen geen 2e keer omkijken maar als je zoiets op een keuring hebt heeft de keuringsmeester niet echt een keuze
Joey Schaar krijgt zijn Vespa door de keuring met ledstrips bij de richtaanwijzers. Dat mag. Hij wist het alleen niet zeker of daar bij een zip ook goedkeuring voor was.
 

Hier staat wel dat 1 dagrijlicht is toegestaan (Wat jij dus hebt is dus niet legaal). Maar of deze ledstrips officieel wel dagrijverlichting heten is mij niet duidelijk.

Of het is de combinatie van de 2 lichten (dimlicht en de led strips) die niet toegestaan is: https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?t=7703

Had ook op een paar andere fora topics gezien van mensen die een bekeuring kregen omdat ze nog een ledstrip naast hun dimlicht hadden. Die waren wel redelijk oud, dus weet niet of die nog van toepassing zijn.
misschien toch maar voor de zekerheid de stekkertjes los koppelen? Zou niet al te veel moeite moeten zijn en kan geen kwaad
 
Oke duidelijk dan moet ik maar even de kabels losmaken en ze na de keuring weer vast zetten

Hier staat wel dat 1 dagrijlicht is toegestaan (Wat jij dus hebt is dus niet legaal). Maar of deze ledstrips officieel wel dagrijverlichting heten is mij niet duidelijk.

Of het is de combinatie van de 2 lichten (dimlicht en de led strips) die niet toegestaan is: https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?t=7703

Had ook op een paar andere fora topics gezien van mensen die een bekeuring kregen omdat ze nog een ledstrip naast hun dimlicht hadden. Die waren wel redelijk oud, dus weet niet of die nog van toepassing zijn.
misschien toch maar voor de zekerheid de stekkertjes los koppelen? Zou niet al te veel moeite moeten zijn en kan geen kwaad
Oke duidelijk dan zal ik de stekkers wel loskoppellen en na de keuring weer vast zetten, anders is het zonde van het geld als die wordt afgekeurd
 
Oke duidelijk dan moet ik maar even de kabels losmaken en ze na de keuring weer vast zetten

Oke duidelijk dan zal ik de stekkers wel loskoppellen en na de keuring weer vast zetten, anders is het zonde van het geld als die wordt afgekeurd
Als je afgekeurd word dan hoef je wel de volgende keer alleen terug te gaan voor dat gene waar ie voor afgekeurd is als ik het goed heb.
Ik weet wel niet of dit de prijs beïnvloed.
 
Oke duidelijk dan moet ik maar even de kabels losmaken en ze na de keuring weer vast zetten
Of dit toegestaan is, is nog maar de vraag.

Ik weet dat dit bij een auto niet toegestaan is.
Hiervoor geldt het volgende: als het erop zit, moet het werken.

Het kan dus zijn dat dit voor een scooter ook zo is.

In ieder geval is alleen verlichting toegestaan welke een E-keurmerk heeft.

De RDW is de officiële instantie die je hier de juiste antwoorden en advies kan geven.

Stel anders je vraag via onderstaande link:
 
Back
Top