Piaggio zip 2013 maakt raar geluid

Advertisement - register to remove this

Waar komt het geluid precies vandaan, lijkt wel iets met de eindoverbrenging.
Zit hier nog wel olie in?

Wordt het geluid erger als de scooter gewoon met de wielen op de grond staat?
Kun je het achterwiel tegen houden?

Wellicht het beste dat je de carterkap evan af haalt, het geluid kan ook van de bendix vandaan komen.
 
Lijkt wel of je vario niet goed op je krukas zit. Hierdoor kunnen er rammelende geluiden.

Voor wat betrefd de bendix, kun je de brommer gewoon starten?
 
Kan je misschien een wat langer filmpje maken.. Heb er 5 keer naar geluisterd, maar durf nog geen conclusie eraan te hangen.. Het kan veel dingen zijn.

Mijn eerste ingeving, lijkt me dat het kickstart rondsel van het mechanisme zomaar tegen de krukas aan komt en daardoor de krukas afremt / motor bijna uitvalt. Zou hem niet meer starten en haal dan eerst de carterkap eraf en dan kijken of je iets verkeerds ziet zitten.. Of een onderdeel dat al schade heeft.

En zoals boven gezegd is de primaire ingaande as daar kunnen ook de tanden vanaf gefreest zijn.. Waarschijnlijk een slecht lager in combinatie met te weinig olie.
 
Lijkt wel of je vario niet goed op je krukas zit. Hierdoor kunnen er rammelende geluiden.

Voor wat betrefd de bendix, kun je de brommer gewoon starten?
Ja hij start gewoon normaal

Kan je misschien een wat langer filmpje maken.. Heb er 5 keer naar geluisterd, maar durf nog geen conclusie eraan te hangen.. Het kan veel dingen zijn.

Mijn eerste ingeving, lijkt me dat het kickstart rondsel van het mechanisme zomaar tegen de krukas aan komt en daardoor de krukas afremt / motor bijna uitvalt. Zou hem niet meer starten en haal dan eerst de carterkap eraf en dan kijken of je iets verkeerds ziet zitten.. Of een onderdeel dat al schade heeft.

En zoals boven gezegd is de primaire ingaande as daar kunnen ook de tanden vanaf gefreest zijn.. Waarschijnlijk een slecht lager in combinatie met te weinig olie.
Bedankt voor het antwoord

Waar komt het geluid precies vandaan, lijkt wel iets met de eindoverbrenging.
Zit hier nog wel olie in?

Wordt het geluid erger als de scooter gewoon met de wielen op de grond staat?
Kun je het achterwiel tegen houden?

Wellicht het beste dat je de carterkap evan af haalt, het geluid kan ook van de bendix vandaan komen.
Hij is momenteel niet bij me maar ik ga wel even kijken of er genoeg olie in zit en het geluid is trouwens het zelfde met wielen op de grond of der af en ik zou dan ook meteen kijken of ik het achterwiel kan tegen houden
 
Kan je misschien een wat langer filmpje maken.. Heb er 5 keer naar geluisterd, maar durf nog geen conclusie eraan te hangen.. Het kan veel dingen zijn.

Mijn eerste ingeving, lijkt me dat het kickstart rondsel van het mechanisme zomaar tegen de krukas aan komt en daardoor de krukas afremt / motor bijna uitvalt. Zou hem niet meer starten en haal dan eerst de carterkap eraf en dan kijken of je iets verkeerds ziet zitten.. Of een onderdeel dat al schade heeft.

En zoals boven gezegd is de primaire ingaande as daar kunnen ook de tanden vanaf gefreest zijn.. Waarschijnlijk een slecht lager in combinatie met te weinig olie.
Een langere video lukt niet want het geluid is er steeds maar voor 1-2 seconden en dan gaat het weg
 
Hallo zou iemand mij kunnen helpen de scooter maakt namelijk een raar geluid als je rijd op het einde is het geluid te horen
Ik had zo’n geluid ook minder heftig wel

Maar bij je zip zit er een lager in je cartercap.
Als je die vervangt helpt het misschien,
Dat was het bij mij in ieder geval,

Je hebt wel een binnenlager trekker nodig om die er uit te halen
Of een bout en wat brood maar dat is wel de beun manier
Nieuwe lager wel ff invetten met lagervet voor je die er instopt
Post automatically merged:

lijkt mij dat plastic koelvin los zit die vaak naar de klote gaat als vario moer niet goed aangedraait is.
Kan kan

Als je hem los heb gemaakt zou ik die 100% even na checken

Maar zo niet is het zeker je cartercap lager helemaal als het geluid verdwijnt na 1-2 seconden was bij mij ook zo

Direct opgelost door die lager te vervangen
Zijn rond de 12 euro op k part ofzo
Je hebt ook goedkoper volgens mij
 
Last edited:
Back
Top