Piaggio ZIP 2000 wilt niet starten..

Bezig met een zip type 2000 en wilt niet starten, wat heb ik er al aan gedaan:
-kop gereviseerd(lekt geen remmenreiniger Als ik dat vanuit de in en uitlaat spuit --> kleppen sluiten goed af)
-Cilinder is prima
-Bougie vervangen
-Carb en luchtfilter schoon gemaakt
-Krijgt benzine
-Vonkt goed blauw
-Start ook niet met remmenreiniger
-Kleppen gesteld op 0,1/o,1 en 0,1/0,15
-Tandwiel van kop staat goed(streepje op het puntje en cilinder op het hoogste punt)

Wat kan dit toch zijn?

MOD_EDIT: Graag voor de volgende keer geen Help in de titel, want dat is niet nodig..
Iedereen die hier een topic opend wilt geholpen worden..
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

Als je zegt zuiger op hoogste punt heb je dan echt gekeken bij je vliegwiel markering voor het stellen van de kleppen?
En zo ja is het ook niet onmogelijk dat vliegwiel spie uitgebroken is en dus vliegwiel verdraaid op je as zit.
Dan zou de timing van de vonk niet meer kloppen.
 
Ik hoop toch wel dat de inlaat 0.10 is en niet 0.01?? en de uitlaat op 0.15.

Denk dat de inlaat klep dan te krap staat. En misschien heb je de stand van de krukas ook niet goed gezet voordat je ging stellen..
 
MOD_EDIT: Graag voor de volgende keer geen Help in de titel, want dat is niet nodig..
Iedereen die hier een topic opend wilt geholpen worden..


Sinds enkele dagen zie ik steeds vaker deze en soortgelijke rode waarschuwingen.
Waarom wordt er opeens zo hard opgetreden door u ?
Graag zie ik enige uitleg van u tegemoet.
 
Last edited by a moderator:
Wat is er zo moeilijk aan om een normale post op te stellen?? Je hoeft er echt geen HELLLLPPPPP, of HULLLPPPPP.. Neer te zetten.. Als je een topic hier opend kom je toch om geholpen te worden.
Daarnaast is het ook irritant voor andere forum gebruikers.. Want dan zou meneer 1 wel de volledige aandacht krijgen en meneer 2 zou dan minder belangrijk zijn..

Overigens ben ik niet streng, verwacht wel van de gebruikers dat we normaal met elkaar om kunnen gaan. En de rode tekst is geen waarschuwing, maar wel waar de volgende maal er even erop wilt letten.. Dit zijn gewoon de gedrag regels die verwacht word na te leven.. Om het voor iedere gebruiker het hier naar de zin te maken..





Ik zal de kleppen nog proberen, ja de kleppen 0,10/0,10 en 0,10/0,15. zelfs met remmenreiniger start ie niet.
Met stellen ook streepje op het kuiltje in de kop. wat kan het toch zijn?

Ik zou er geen remmenreiniger erin doen.. Dat spul doet namelijk ontvetten.. Dus alles wat in je blok gesmeerd moet worden met olie (wat dus vet is) haal je dan allemaal weg)

Gebruik alleen startpilot dat er voor geschikt is om in de motor te vernevelen..


Anders moet je even wat fotos uploaden van waarmee je nou bezig bent.. Misschien doe je nou iets fout.
 
Last edited:
Kan ook zijn dat er kleppenseal kapot zijn.. Dan heb je ook geen compressie.. De klepseal zit aan de binnenkant van de kop waar normaal gesproken de motorolie langs gaat. Die seal houd dus de verbrandings ruimte en de ruimte achter de kleppen gescheiden..
Kan ook zijn dat er een klep gebogen is.. (dan heb je of een zuigerstop in gebruik gehad.. Of de zuiger is tegen de klep gekomen omdat de kleppen niet op tijd stonden..
Dus het kan zo veel zijn.. Dan moet het echt na worden gekeken, kan dus iets mechanisch zijn dat faalt.. Ik heb daar zelf wel de technische kunde voor om dan als ik alles geprobeerd hebt om de cilinderkop te lichten en dan alles na te lopen op zichtbare schade.. En als ik vermoed dat de kop niet goed is (en ik dit ook geconstateerd heb) dan gaat er bij mij gewoon een wissel cilinderkop erop.. En reviseer ik de gene die slecht is. Want dat kost nog wel wat tijd om die te reviseren of nieuw in te slijpen. Mooi voor de momenten als ik iets wil doen en ook de tijd er voor heb.
 
Back
Top