Piaggio zip 2000 beenschild probleem

mijosa

New Member
Hoi allen,

Ik ben nieuw op t scooterforum en ook nieuw op t scootergebied.

Ik wil het beenschild van mijn piaggo zip eraf halen, maar om dat te doen moet ik 3 schroeven los halen die in het handschoenenkastje zitten. maar als ik mijn contactslot indruk, gaat het handschoenenkastje niet open.

Wat is het beste wat ik kan doen om hem alsnog er af te kunnen halen?
 
Advertisement - register to remove this

Op je voorkap zit 1 schroef. Die loshalen. Dan de 2 aan de binnenkant bovenaan dat de voorkap vast houd. Dan met een schroevendraaier het mechanisme openmaken. Als je de binnenkap los hebt dan kun je beter dat mechanisme terug buigen. Anders een nieuwe binnenkap kopen
 
Even je scharnier checken ik had dit ook af en toe, maar bij mijn scharnier bij mijn zip zat er af en toe vuil tussen waardoor hij niet openging. Ik moest mijn sleutel met geweld in mijn contact drukken, vinger ertussen en toen ging ie pas open.
 
Heb veel geprobeerd maar gaat nogsteeds niet open, nu zijn mijn stoplichten aan vervanging toe maar dat kan niet zonder dat die klep open gaat toch?

Je hebt een LX50 dus met handschoenkastje, je hebt 3 torqs vgm erin zitten om je kap te demonteren en daarna kan je pas je knipperlichten doen. Ik zou je handschoenenkastje proberen open te maken met een plattekop. Dus sleutel in contact en naar binnen klikken, platkop ertussen en wrikken. Als dat niet lukt dat moet je het gewoon slopen, had ik ook gedaan met mijn voorgaande scooter. Heb ik gewoon nieuwe beenschild gekocht.
Koop daarna gewoon een Vespa S beenschild heb je geen problemen daarmee ;)
 
Heb dat probleem ook gehad je kunt 2 dingen proberen:
1. Terwijl je de knop indrukt aan het oogje trekken weet niet waarom maar zo gaat die van mij altijd open
2. Als je sp kappen hebt kun je met een stok of lange schroevendraaier bij het contact slot, onder het contactslot zit een ijzere pin als je die omhoog wipt gaat die open
Succes
 
Back
Top