Piaggio zip 2000 4t vast geslagen / andere vloeistof in olietank

Stuiterball030

New Member
Goedemiddag,

ik ben in het bezit van een zip 2000 4t. Hij startte niet en kon niet stationair lopen.
2 weken terug is de carburateur vervangen, het spruitstuk, en het benzine kraantje.
Hij heeft gereden tot dat ik gister middag een getik en geratel hoorde.
Sinds vanmiddag wil die niet meer starten je hoort alleen de startmotor 1x kuchen bij elektrisch starten.
En de kick doet niets meer is een soort vastgeslagen.
Geprobeerd de carterkap er af te halen, echter toen we het olietankje wilde open maken het peilstokje even opendraaide, stroomde er olie uit aan alle kanten.
Terwijl ik zeker weet dat er nooit zo veel olie in heeft gezeten.
De olie is niet dik en geeft ook niet af op je vingers je poetst het er zo af, en ik vind het raar ruiken het ruikt of dat er benzine door heen zit of remreiniger.
Heeft iemand enig idee hoe het zou kunnen dat er andere vloeistof door je olietankje zit?
En wat het vastgeslagen gedeelte zou kunnen zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk inderdaad dat er benzine bij je olie zit.

Dus check of je vacuüm brandstofkraantje afsluit als de motor uit staat en bovendien of je vlotter/vlotternaald in je carburateur zijn werk doet want als beide lekken loopt de benzine vloeibaar je cilinder is en lekt langzaam langs je zuigerveren naar het oliecarter.

Heb je de olie al deels afgelaten tot het juiste niveau, zo nee, kan dit eventueel de oorzaak zijn dat hij vast zit.

Verder hoop ik dat er niks ernstigs gebeurd is want olie met benzine gemixt heeft zijn smerende werking ver verloren gevolg zou dus kunnen zijn vastloper/warmloper of kapotte lagers
 
Back
Top