Piaggio Zip 1996

Matt

New Member
Beste,

Ik ben een totale noob op het gebied van scooters. Ik heb sinds kort een Piaggio Zip van 1996 (zie model op foto) en wil deze graag enkele modificaties geven.
Ik wil graag zelf wat onderdelen kopen via internet, maar heb geen idee welk blok er onder de zip staat. Mijn (auto)garagist zei me dat er zoveel verschillende zip-modellen zijn gemaakt in die tijd, dat het moeilijk is om uit te zoeken welk blok er onder mijn zip steekt. Is dit waar?
Hoe kan ik nagaan welk blok eronder zit, zodat ik het juiste materiaal kan aankopen?
Persoonlijk dacht ik aan een polini speedcontrol vario, een nieuwe koppeling en eventueel een andere uitlaat.
Iemand tips of ervaring hiermee?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 

Attachments

  • 1996_Piaggio_Zip_Fast_Rider.jpg
    1996_Piaggio_Zip_Fast_Rider.jpg
    427.9 KB · Views: 10
Advertisement - register to remove this

Mijn (auto)garagist zei me dat er zoveel verschillende zip-modellen zijn gemaakt in die tijd, dat het moeilijk is om uit te zoeken welk blok er onder mijn zip steekt. Is dit waar?

Ja dit klopt wel een beetje, er zijn weliswaar een hoop Pia en/of Puch motorblokken de wereld in geslingerd maar voor jouw type (1996) is er echter maar 1 motorblok code.

Ik zal gelijk even het hele verhaal posten voor e.v.t. andere forumpeeps welke dezelfde domme antwoorden van dealers krijgen!

Piaggio Zip 50 (02) Fast Rider: Modelcode: SS1PT, Motorblokcode: SSP1M
Puch Zip 50 Fast Rider is idem aan bovenstaande. (beide betreft bouwjaar 1994)

Piaggio Zip 50 1996,
Piaggio Zip 96 Fast Rider: Modelcode: ZAP-C07000, Motorblokcode: C061M
(bouwjaar 1996)

Kwam ook bouwjaar 1997 tegen en ook deze wijkt flink af.
Fast Rider is dan ook ineens verdwenen van het toneel...

Opvolgers zijn:

Piaggio Zip 50 (06) en de Zip SP
Modelcode: ZAP-C11000
Motorblokcode: C111M

Helaas rijkt mijn kennis niet veel verder maar het lijkt me wel dat jij en/of je (auto)garagist hier toch wel iets mee kunnen!
 
Beste,

Bedankt voor de snelle reactie! Hier kan ik wat mee.
Ik heb via jullie info het juiste materiaal gevonden, maar nu heb ik een bijkomende vraag. Ik heb net onderstaande onderdelen besteld om de zip wat leuker te doen rijden. Ik hoef geen snelheidsduivel te worden, maar wil vooral wat doen aan trekkracht en aan het geluid.
Moet ik hiernaast nog andere aanpassingen doen om alles optimaal op elkaar af te stellen? Carbu, koppeling?
Hebben jullie ervaring met een scooter binnen doen bij een erkende dealer, met het bijgeleverde materiaal en aan hem vragen om alles juist af te stellen?

Nogmaals bedankt voor jullie info.
Mattias
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2019-03-29 om 16.30.42.png
    Schermafbeelding 2019-03-29 om 16.30.42.png
    67.6 KB · Views: 3
  • uitlaat-compleet-team-3-piaggio-2-takt-polini-2000281-70818_200x200.jpg
    uitlaat-compleet-team-3-piaggio-2-takt-polini-2000281-70818_200x200.jpg
    16.3 KB · Views: 2
Toch jammer dat jullie ineens verandert is in alleen jij en ik!
Blijkbaar vind men het noodzakelijk om gegeven antwoorden te verwijderen...
Kom dit wel vaker tegen helaas en ik vind het zeer irritant dat sommige leden dit nog steeds doen!
Het betreft hier niet jouw persoon hoor Matt ;) meer voor de andere verdwaalde forumleden.

Voor wat betreft je vraag kan de varioteur gewoon geplaatst worden op jouw Pia.
Koppeling gewoon standaard houden met alleen iets stuggere trekveren bij het plaatsen van een terugloper.
De uitlaat van de pic echter gaat niet zo goed werken op een standaard cilinder, deze is met een losse flens en komt eerder tot z'n recht op een middel-en of hoogtoerige cillinder.
 
Last edited:
Blijkbaar vind men het noodzakelijk om gegeven antwoorden te verwijderen...
Kom dit wel vaker tegen helaas en ik vind het zeer irritant dat sommige leden dit nog steeds doen!
Het betreft hier niet jouw persoon hoor Matt ;) meer voor de andere verdwaalde forumleden.
Je moet gewoon niet zo zeiken Floris.

Aangezien JIJ diegene was die compleet voorbij ging aan mijn bijdrage, wat mij de indruk wekt dat je eigenlijk alleen maar geïnteresseerd blijkt in jouw eigen bijdrage(s).
En dat soort mensen vind ik nou irritant!

En als het hierdoor dus net is alsof ik tegen de muur aan 't kletsen ben verwijder ik mijn bijdrage.
 
Je moet gewoon niet zo zeiken Floris.

Aangezien JIJ diegene was die compleet voorbij ging aan mijn bijdrage, wat mij de indruk wekt dat je eigenlijk alleen maar geïnteresseerd blijkt in jouw eigen bijdrage(s).
En dat soort mensen vind ik nou irritant!

En als het hierdoor dus net is alsof ik tegen de muur aan 't kletsen ben verwijder ik mijn bijdrage.

Ik ging er niet compleet aan voorbij hoor!
Was een wat uitgebreide aanvulling op jouw antwoord...

Maar goed ieder z'n mening!
Als mijn bijdrage niet geapprecieerd wordt, gelieve dan dit te laten weten via een PM of de mail!
 
Last edited:
Ik ging er niet compleet aan voorbij hoor!
Was een wat uitgebreide aanvulling op jouw antwoord...

Maar goed ieder z'n mening!
Als mijn bijdrage niet geapprecieerd wordt, gelieve dan dit te laten weten via een PM of de mail!
Het betreft hier niet jouw persoon hoor Matt ;) meer voor de andere verdwaalde forumleden.

Maar waarom steeds zo zijdelinks members gaan schofferen?
Dat iriteert me gewoon...
 

???

Wat bedoel je hiermee?

Het betreft hier niet jouw persoon hoor Matt ;) meer voor de andere verdwaalde forumleden.

Maar waarom steeds zo zijdelinks members gaan schofferen?
Dat iriteert me gewoon...

Ik schoffeer helemaal niemand met mijn aanvullende post.
Jij bent immers degene die de post verwijdert heeft welke niemand meer kan zien en/of beoordelen!?

Bovendien had ik al aangegeven om verder te gaan via andere wegen want dit gelul is in z'n geheel niet relevant voor het topic!
En verdwaalde forumleden is puur gebaseerd op het welbekende spreekwoord: met een kluitje het riet in gestuurd worden!
Zowel letterlijk als figuurlijk....
Dit heeft echter verder geen betrekking op jouw persoon.
Had het wellicht wat anders kunnen brengen maar mijn boodschap lijkt me ook duidelijk.
En nogmaals: jou bijdrage had/heeft wel degelijk nut!
 
Last edited:
@gcs100
Als je echt verstandig was geweest had je helemaal niet gereageerd. Nutteloos verlengen van dit topic...

Overigens ben jij het met een kansloze bijdrage om "je dingetje" weer eens te doen door je vanaf de zijlijn te gaan bemoeien met andermands discussies. Gewoon zuigen dus.
 
@gcs100
Als je echt verstandig was geweest had je helemaal niet gereageerd. Nutteloos verlengen van dit topic...

Overigens ben jij het met een kansloze bijdrage om "je dingetje" weer eens te doen door je vanaf de zijlijn te gaan bemoeien met andermands discussies. Gewoon zuigen dus.
Alles verwijderd.
Tevreden ?
 
Back
Top