Piaggio zip 125cc 4t kabelboom probleem/ vonkt niet

Hoi allemaal
Ik heb onlangs een piaggio zip 125cc 4t gehaald.
Jammergenoeg vonkt die niet en heb ik al een nieuwe bobine er in gezet maar dat deed niks.
Ik heb alles doorgemeten en kwam er achter dat de draadjes die op mijn bobine komen allebij + draad aangeven van de accu.
Ook heb ik bij de cdi doorgemeten en kwam ik er achter dat mijn originele - draad in de cdi nu plus was ( doordat ik hem had doorgemeten kwam ik er achter )

Nu is mijn vraag: hoort het dat de zwarte draad daar plus aangeeft en hoe kan ik dit het best oplossen.
Ook of het klopt dat de bobine draden allebij + zijn.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen
 
Advertisement - register to remove this

Maarten,

Ik denk dat je een massaprobleem hebt.
Als de stroom dus niet kan terugvloeien naar de min-pool van de accu heb je op beide zijden van een verbruiker, in jouw geval dus de bobine en cdi, spanning staan.

Dus multimeter op het laagste Ohm-bereik en zonder dat de scooter op contact staat alle min-bedrading meten tov de min-pool van de accu.
De weerstand mag hooguit een paar tiende Ohm zijn.
 
Oke ik heb doorgemeten en in mn cdi geven sommige veel ste veel minimaal boven de 50 en de rest rond 0.2 dan het massapunt van mn frame ook op 0.2 alleen geven 3 punten op mijn spanningsregelaar niks aan en die draden lopen richting de ontsteking heb je nog extra punten die ik kan checken
Post automatically merged:

@Sparky ^
 
@Sparky kun je misschien iets beter uitleggen wat ik kan doen
Post automatically merged:

Zoals je op de foto ziet mist mijn kabel die in de cdi moet 2 gaten waar niks in zit kan dat niet iets zijn 20210602_214044.jpg
 
Last edited:
Back
Top