Piaggio vertanding?

Rimovanax

Active Member
k had een vraag, 1 me vertanding is gesneuveld en ik heb advies nodig. gesneuveld in de zin van er zijn wat tandjes kapot (5%) is nog te rijden. alles kapot. Lager was ook gammel en verbrand.


maarja, daarvoor had ik al problemen met de ingaande as van malossi Diameter 17MM 14 tandjes. bij iedere lager vloog die terug in de carter. oké dus we kennen de speeling al, max 4mm.

mijn vraag is hoe dat kan, alles klopt, Ik heb 3 lagers geprobeerd: SKF; 6203 C4, 6203 C3 & 6203. allemaal zijn ze kapot gesleten op dezelfde manier. ook had ik de C clip vervangen voor een borg veer. toen dat niet werkte had ik een borgveer en de as ingesmeerd met loctite groen.

toen werd het nog erger, eerst begon het tevgoeren, olie vervangen en het geluid was wat minder. Tot ik aan het rijden was en ineens hoorde ik: pehh. vertanding weg, gelukkig zijn alleen de hoekjes afgebroken van me uitgaande as, ingaande as in het midden maar primaire tandwiel op de primaire secundaire as is perfect.


heeft iemand een oplossing, want ik zat eraan te denken om een washer van 2mm tussen de 12mm asgat in van de carter en de as te zetten. Omdat de primaire secundairecas dat ook heeft.
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top