heb je een orginele carbu gekocht?Ik heb een piaggio typhoon 50 cc alles standaard.
Deze reed raar en heb daarom besloten er een nieuwe carbu op te steken en iets bredere benzine slang en sproeier. Hierna reed hij perfect tot wanneer ik hem binnen zitten en hij opeens zot veel benzine begon te lekken. Hij blijft benzine geven ookal staat hij af. Iemand die weet wat te doen of dit probleem ook al heeft gehad?
Alvast bedankt
En wat doe je als dit niet gebeurtBenzine kraan maakt niet uit , de Vlotterpen moet afsluiten als de vlotterbak vol is , als de vlotter boven drijft
Is geen originele maar dat is niet het probleem denk ik. Is eentje met twee aansluitingenheb je een orginele carbu gekocht?
en wat voor benzine kraan heb je? eentje met 2 aansluitingen?
Waar lekt het vandaan? Als het vanuit het kraantje komt kan het zijn dat het kraantje lekt of dat de slang er niet goed op zit. Als het vanuit de carb komt kan het zijn dat je vlotterbak lek is of dat de vlotter niet goed werkt waardoor hij overloopt, of natuurlijk weer de slang die er niet goed op zit.Ik heb een piaggio typhoon 50 cc alles standaard.
Deze reed raar en heb daarom besloten er een nieuwe carbu op te steken en iets bredere benzine slang en sproeier. Hierna reed hij perfect tot wanneer ik hem binnen zitten en hij opeens zot veel benzine begon te lekken. Hij blijft benzine geven ookal staat hij af. Iemand die weet wat te doen of dit probleem ook al heeft gehad?
Alvast bedankt
Waar lekt het vandaan? Als het vanuit het kraantje komt kan het zijn dat het kraantje lekt of dat de slang er niet goed op zit. Als het vanuit de carb komt kan het zijn dat je vlotterbak lek is of dat de vlotter niet goed werkt waardoor hij overloopt, of natuurlijk weer de slang die er niet goed op zit
Ik heb zo snel mogelijk het slangetje eraf getrokken en hield het naar boven en de benzine bleef eruit lopen wat ik ook wel raar vond. Ik ben dus niet zeker waar hij lekte.Waar lekt het vandaan? Als het vanuit het kraantje komt kan het zijn dat het kraantje lekt of dat de slang er niet goed op zit. Als het vanuit de carb komt kan het zijn dat je vlotterbak lek is of dat de vlotter niet goed werkt waardoor hij overloopt, of natuurlijk weer de slang die er niet goed op zit.
Je hebt het slangetje bij de carb kant eraf gehaalt? En wat voor kraantje heb je trouwens, gewoon een die je open en dicht kan zetten?Ik heb zo snel mogelijk het slangetje eraf getrokken en hield het naar boven en de benzine bleef eruit lopen wat ik ook wel raar vond. Ik ben dus niet zeker waar hij lekte.
Ja de kant van de carb. Ik heb een kraantje die werkt op een vaccuum buisje weet niet hoe het noemtJe hebt het slangetje bij de carb kant eraf gehaalt? En wat voor kraantje heb je trouwens, gewoon een die je open en dicht kan zetten?
Ik heb het kraantje vervangen en hij lekt niet meer als hij niet draait( is dus al positief) maar als hij loopt blijft hij dus wel wat lekken van de carburateur. Is zo goed als nieuwe carbu dus lijkt me raar dat de vlotter(naald) niet goed werkt. Andere suggestie eventueel ga het voor de zekerheid nog keer controleren.Dat kraantje is defect en moet je vervangen.
Als de motor niet loopt mag er uit de darm die bij carburateur toekomt geen benzine uitlopen.
Pas als je kickt of elektrisch start opent bij iedere slag van de zuiger heel even het kraantje door de onderdruk van de motor.
Maar dit verklaart niet dat hij lekt, dus zoals Brute Force opmerkte, controleer de werking van je vlotter en vlotternaald in de vlotterkamer van je nieuwe carburateur.
Waar lekt het vanuit de carb? Komt het uit een nippel of ergens anders?Ik heb het kraantje vervangen en hij lekt niet meer als hij niet draait( is dus al positief) maar als hij loopt blijft hij dus wel wat lekken van de carburateur. Is zo goed als nieuwe carbu dus lijkt me raar dat de vlotter(naald) niet goed werkt. Andere suggestie eventueel ga het voor de zekerheid nog keer controleren.
Het kapje wat over de vlotter zit bij de aansluiting tussen het kapje en de carbu.Waar lekt het vanuit de carb? Komt het uit een nippel of ergens anders?
Dan is die niet goed afgedicht, haal het kapje er is af en kijk of de rubbere ring nog goed zit.Het kapje wat over de vlotter zit bij de aansluiting tussen het kapje en de carbu.