Piaggio trekveertjes in een minarelli koppeling

Enterprise

Well-Known Member
Ik wilde de verpakking weggooien en kwam er dus achter dat ik Piaggio trekveertjes heb gemonteerd. De dealer heeft me die gegeven toen ik vroeg om trekveertjes voor minarelli. Nu vraag ik mij af, klopt dit wel? Kan ik deze veertjes gewoon erin laten zitten? Hij rijd namelijk goed ermee.
 
Advertisement - register to remove this

Tjaa, dat is gissen, kan zijn dat het net overeen komt en de motor goed reageert
Zoals je zelf al aangeeft rijdt de scoot goed toch?
Het komt wel vaker voor dat zulks onderdelen gewoon uitwisselbaar zijn voor bepaalde bouwjaren van d.i.v. scooter en/of modellen.
Ik heb ook trekveren van een andere scoot in mijn koppeling zitten en deze voldoen ook prima...
M.a.w. het kan wel degelijk echter worden we gefopt door de reguliere onderdelenzwendel.
Drukveer is weer een ander verhaal en ook is de diameter dan van belang anders past het niet.

Mooi voorbeeld is dat ik en een maat regelmatig onderdelen wisselden...
Complete koppelingen zelfs van Peugeot naar Minarelli en vica-versa en dat paste ook gewoon zonder problemen.
Mijn advies is dan ook om het gewoon te proberen, niet geschoten is immers altijd mis en dure onderdelen aanschaffen kan altijd nog toch?
 
Last edited:
Back
Top