piaggio T2 luchtfilter

Advertisement - register to remove this

Je moet het filter er ook niet tussen proppen, maar erop leggen en dan dicht doen.
Wij oliën ze zelfs met luchtfilterolie, indien nodig.
Maar de goede filters zijn al geolied.
 
Leg het oude filter op het nieuwe en als het nieuwe dit groter is neem een sharpie/schaar en knip deze op maat.
Maar als de porien van het nieuwe filter kleiner zijn, zou ik dit filter niet gebruiken want dat gooit je hele brandstofverhouding door mekaar.
 
Leg het oude filter op het nieuwe en als het nieuwe dit groter is neem een sharpie/schaar en knip deze op maat.
Maar als de porien van het nieuwe filter kleiner zijn, zou ik dit filter niet gebruiken want dat gooit je hele brandstofverhouding door mekaar.
dar is ook het geval, maar wat ik niet snap. het is een piaggio orginele lucht filter element met een orgineel lucht filter en dat dat niet wilt passen vind ik al raar.want de filter waarmee ik hem kocht, was al geknipt en danst er nu in.
 
Als je iets tweedehands koopt weet je nooit wat de vorige eigenaar versleuteld heeft.
Misschien zit er wel een ander sterk lijkend luchtfilterhuis op van een andere type.
Is toch raar dat je een filter in de behuizing aantreft waar ook al aan geknipt is en dat het bestelde originele filter ook niet past.
Dan moet er toch iets niet klopppen.
 
Als je iets tweedehands koopt weet je nooit wat de vorige eigenaar versleuteld heeft.
Misschien zit er wel een ander sterk lijkend luchtfilterhuis op van een andere type.
Is toch raar dat je een filter in de behuizing aantreft waar ook al aan geknipt is en dat het bestelde originele filter ook niet past.
Dan moet er toch iets niet klopppen.
Ja dat klopt deels en nee niet echt. De eigenaar waarvan ik hem had gekocht had er best wel veel geld in gestopt en redelijk goed gereden. Alleen de monteurs waren gaar en slecht. Zo had hij bijv hele goeie olie (nova scoot) omdat hij iets dikker was hadden ze de oliepomp te laat gezet. Ook een krukas voor de 6K kilometer???? Maarja terug naarvhet lucht filter, op de foto de orginele 2T filter is onder en het bovenste is geknipt door een malafide monteur. het luchtfilterhuis is orgineel maar de oginele luchtfilter past er niet in.
 

Attachments

  • 20220922_225429.jpg
    20220922_225429.jpg
    469.6 KB · Views: 5
Misschien het filter element van boven naar beneden samen knijpen en dan erin doen.

Anders zou ik de gok niet nemen en gewoon een nieuwe filterbox met filtermatje bestellen. Weet je zeker dat het direct goed is.

Sommige luchtfiltermatjes worden ook als origineel verkocht, terwijl ze dat niet zijn.. Kan zomaar zijn dat dit een DMP matje is en geen originele piaggio OEM onderdeel.
 
Misschien het filter element van boven naar beneden samen knijpen en dan erin doen.

Anders zou ik de gok niet nemen en gewoon een nieuwe filterbox met filtermatje bestellen. Weet je zeker dat het direct goed is.

Sommige luchtfiltermatjes worden ook als origineel verkocht, terwijl ze dat niet zijn.. Kan zomaar zijn dat dit een DMP matje is en geen originele piaggio OEM onderdeel.
dat zou kunnen. ik had dat geprobeerd maar met mijn afstelling werkt dit element als een fenturi plaatje.
 
Back
Top