Piaggio Skipper valt uit bij gasgeven

Beau-SB

Member
Beste lezer,
3 dagen geleden reed mijn Skr 125cc uit 1998 nog als een zonnetje.

Ik had hem die avond na een rondje crossen in de schuur gezet, toen ik de volgende ochtend naar buiten kwam om weer ff te rijden en hij opeens niet meer wou lopen, erg vreemd aangezien normaal hij binnen 1/2 keer kicken aangaat.

toen sloeg de motor opeens aan en liep die heel effe stationair voordat deze weer uitviel. Ik bleef kicken en viel hij steeds in herhaling dat hij dus effe aangaat en daarna weer afslaat. Ook bij gasgeven slaat die meteen af.

Ik heb de carb schoongemaakt er leek een vuiltje in de stationair sproeier te zitten maar had dus blijkbaar geen effect aangezien hij het na de schoonmaak alsnog niet deed

Ik heb 1 verrotte pakking vervangen van de uitlaat naar de voorbocht

Hij lijkt compressie te hebben aangezien ik best hard moet doorkicken en er soms druk uit de uitlaat komt, en de bougie vonkt naar toebehoren.

Carburateur: Oko 21mm (zonder vacuum)
Bouwjaar 1998
Bougie NGK BR9ES
Benzine kraan (open / dicht)
Polini powerfilter

Is er iemand die mij misschien kan verder helpen? Ik kijk uit naar reacties

Mvg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ploffen uit je uitlaat of zoals.jij het zegt de druk uit je uitlaat wijst toch vaak op ontstekingsproblemen. Dus nieuwe bougie bougiedop en kabel en dan heb je grote kans dat ie het weer doet.

Een bougie die vonkt kan alsnog kapot zijn, dus ook al lijkt het goed te vonken als je toch bezig bent zou ik voor die paar euro extra een verse bougie erin draaien
 
ploffen uit je uitlaat of zoals.jij het zegt de druk uit je uitlaat wijst toch vaak op ontstekingsproblemen. Dus nieuwe bougie bougiedop en kabel en dan heb je grote kans dat ie het weer doet.

Een bougie die vonkt kan alsnog kapot zijn, dus ook al lijkt het goed te vonken als je toch bezig bent zou ik voor die paar euro extra een verse bougie erin draaien
Bedankt voor je reactie,

ik had toevallig een andere bougie geprobeerd maar desondanks blijft hij het probleem volhouden, wat ik zo gek vind is dat hij het van de een op andere dag gewoon niet meer doet.

Zou het dan echt aan de bougiedop of kabel liggen? Lijkt me sterk namelijk
 
Bedankt voor je reactie,

ik had toevallig een andere bougie geprobeerd maar desondanks blijft hij het probleem volhouden, wat ik zo gek vind is dat hij het van de een op andere dag gewoon niet meer doet.

Zou het dan echt aan de bougiedop of kabel liggen? Lijkt me sterk namelijk
En waarom zou het niet kunnen?
Wat je zou kunnen proberen is een centimetertje of 2 van je bougiekabel afknippen en dan de dop er terug draaien. Dat is nog gratis te doen
 
Back
Top