Piaggio Skipper LX 172

dutchino

Well-Known Member
Hierbij mijn huidige scooter.

Ik ga er nog wat dingen aan doen (vertanding aanpassen) en zal dit update in deze thread.

Setup 22-7-2021

Cilinder Malossi 172cc AirCooled
Krukas Jasil met 52mm slag ( standaard )
Uitlaat Standaard uitlaat met RVS aftermarket bocht
Carburateur Polini 24mm vlakschuif (sproeier 106 , gasnaald 1 na onderste)
Membraam VL13 membraam
Variateur Malossi multivar ( 14,5 gram rollen )
v-snaar Malossi kevlar
Koppeling Standaard met originele drukveer
Vertanding Origineel ( komt binnenkort een update naar Malossi )
Alarmsysteem Aanwezig
Voorvork Aftermarket vloeistof voorvork voor runner 180

Verder is het geen showroom model maar wel een opgefokte scooter die zo op zijn achterwiel gaat.

Hier een foto van een vastloper die ik gehad heb met de vorige cilinder..
20210331_190002.jpg
Uiteraard het ding vervangen want deze gaat het niet meer doen! :tearsofjoy:

Fotos skipper.jpgunnamed (1).jpgunnamed (2).jpgunnamed (3).jpgunnamed (4).jpgunnamed.jpg

5-8-2021

Alvast een filmpje gemaakt met originele korte vertanding.

 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Blijven toch leuke dingen die Skippers, misschien zelf binnenkort ook eens een motorscooter projectje gaan beginnen
Verder nog plannen ermee buiten je vertanding dan? Ziet er wel netjes uit verder!
 
Heb verder geen gekke plannen met de Skipper. Eigenlijk is alles al gedaan. Ik had laatst geïnformeerd om hem te laten wrappen in de redbull motogp livery. Dit koste 1000 euro dus dat gaat helaas niet door. Vertanding wil ik doen maar verder kan ik er niet echt veel meer aan doen.

Toeren is zeker chill, ik rijd ook regelmatig met de meid achterop naar een dorpje in de buurt. Ideaal want ik kan de snelweg op alleen als je lange stukken rijd moet je niet boven de 100 uit komen i.v.m. slijtage en temperatuur..

Mocht er ooit een meeting of tourrit komen dan lijkt het me tof om mee te rijden!
 
Over het wrappen van scooterkappen hoor je ook veel wisselende verhalen. Pas nog voor gekeken en kon niet eens een wrapper vinden die er aan wilde beginnen. Blijft voor geen meter zitten op scooterkappen schijnbaar, heb je toch mooi 1000 euro bespaard ;)
 
Daar hadden ze het inderdaad ook over. Het materiaal wat gebruikt word voor kappensets gaat niet goed samen met het wrapmateriaal. Vind het wel jammer want ik had een redbull livery erg dik gevonden. :p

Ik ga binnen nu en een aantal weken de vertanding doen en dan komt er een verdere update.
 
Dikke skippert hoor!
Ik heb sinds een paar maanden een typhoon 125 en ben nu bezig met een nieuwe setup.
-Mallossi vario en 172cc cilinder
-Polini spruitstuk en 24mm carb

Nu zag ik dat jou setup vrijwel identiek is en vroeg ik mij af hoe je de carburateur op het originele luchtfilterhuis hebt gemonteerd.
Heb je die met een silicone bocht aangesloten?

1642178158404.jpeg
 
5-8-2021

Filmpje toegevoegd
Behoorlijk tijdje uit de “scene” geweest. 13 jaar om precies te zijn. Ik zie tegenwoordig veel 150+ cc voor op de straat. Ik zie 0 naar 110 in 16 sec. Dat is niet woest snel toch? Althans, die 110 wel voor een straat scooter met een goede 70cc speed ben je er een stuk rapper denk ik?

Destijds met mijn 2fast 80cc frame in 7.1 sec naar 118km/h. En dat was toen niet het snelste zeg maar.

Leuk project hoor.
Post automatically merged:

Daar hadden ze het inderdaad ook over. Het materiaal wat gebruikt word voor kappensets gaat niet goed samen met het wrapmateriaal. Vind het wel jammer want ik had een redbull livery erg dik gevonden. :p

Ik ga binnen nu en een aantal weken de vertanding doen en dan komt er een verdere update.
Wrappen gaat prima op een scooter hoor en € 1.000,- is belachelijk. Dat kan veel goedkoper. Wat alleen niet te wrappen is zijn de zwarte delen. Maar alles wat gelakt is kan je prima wrappen.

Ik heb jaren in die wereld gezeten. Mocht je wat adresjes zoeken, let me know.
 
Dikke skippert hoor!
Ik heb sinds een paar maanden een typhoon 125 en ben nu bezig met een nieuwe setup.
-Mallossi vario en 172cc cilinder
-Polini spruitstuk en 24mm carb

Nu zag ik dat jou setup vrijwel identiek is en vroeg ik mij af hoe je de carburateur op het originele luchtfilterhuis hebt gemonteerd.
Heb je die met een silicone bocht aangesloten?

View attachment 63368
Mooi apparaat man! Een 24 mm krijg je inderdaad zo in t spruitstuk gestoken. Daarna heb ik een 4takt luchtfilter erop gefrommeld.

Ik heb met een mes de bocht bijgesneden en vervolgens met een fohn warm gemaakt. Zo kreeg ik het netjes spanningsloos gemonteerd.
Post automatically merged:

Behoorlijk tijdje uit de “scene” geweest. 13 jaar om precies te zijn. Ik zie tegenwoordig veel 150+ cc voor op de straat. Ik zie 0 naar 110 in 16 sec. Dat is niet woest snel toch? Althans, die 110 wel voor een straat scooter met een goede 70cc speed ben je er een stuk rapper denk ik?

Destijds met mijn 2fast 80cc frame in 7.1 sec naar 118km/h. En dat was toen niet het snelste zeg maar.

Leuk project hoor.
Post automatically merged:


Wrappen gaat prima op een scooter hoor en € 1.000,- is belachelijk. Dat kan veel goedkoper. Wat alleen niet te wrappen is zijn de zwarte delen. Maar alles wat gelakt is kan je prima wrappen.

Ik heb jaren in die wereld gezeten. Mocht je wat adresjes zoeken, let me know.
Het is inderdaad geen racemonter maar wel erg leuk om mee te rijden. Tot de 80 km/u is de acceleratie eigenlijk vrij goed wat daarma gebeurd duurt inderdaad vrij lang.

Het mooie eraan is dat ik er lang mee kan rijden zonder al teveel slijtage. Ik heb van de week een cilindermeter gekocht en ik ga zodra ik uit mijn tentamens ben de cilinder opmeten na 1 jaar misbruik.

Als je tips hebt m.b.t. deze blokken hoor ik t graag. Zeker als t sneller kan hehe.

Naar adressen voor wrappen ben ik wel erg benieuwd want dit idee had ik eigenlijk al opgegeven haha! Let me know! Thanks alvast.!
 
Last edited:
Mooi apparaat man! Een 24 mm krijg je inderdaad zo in t spruitstuk gestoken. Daarna heb ik een 4takt luchtfilter erop gefrommeld.

Ik heb met een mes de bocht bijgesneden en vervolgens met een fohn warm gemaakt. Zo kreeg ik het netjes spanningsloos gemonteerd.
Thanks voor je reactie, ah ook een goede oplossing!
Dat kleinere luchtfilter ziet er ook wel strak uit.
Ik heb een stukkie slang besteld en ga proberen het passend te maken met het originele filterhuis met een 50mm doorgang.
 
Niet perse maar mocht hij verkocht raken dan wil ik er een circuit motor voor gaan halen. Als verkoop niet lukt dan prima en dan ga ik deze nog een keer uit elkaar trekken. (motor mechanische diagnose + spuiten.)

Ik heb vaak een voertuig niet zo lang :p Raak snel verveeld zeg maar
 
Nope en ivm het volgen van een nieuwe studie zijn de financiën er ook nog niet naar. Nog maar een jaartje met de skipper crossen..
 
Niet perse maar mocht hij verkocht raken dan wil ik er een circuit motor voor gaan halen. Als verkoop niet lukt dan prima en dan ga ik deze nog een keer uit elkaar trekken. (motor mechanische diagnose + spuiten.)

Ik heb vaak een voertuig niet zo lang :p Raak snel verveeld zeg maar

Dan heb je een dure hobby.

Maar kan het best indenken..

Wilde na mijn eerste scooter ook redelijk wat anders (had toen een peugeot vivacity in het rood)
Heel veel klasgenoten op school hadden een yamaha, beta, malaguti, benelli..

Niet dat ik mijn scooter minder vond.. Maar wilde gewoon eens wat anders proberen..

Dit heb ik momenteel ook bij mijn speedfight 3.. Zo veel moeite doen om er toch nog keren erop gereden te hebben.. (vroeger om diverse redenen niet gekocht (had er het geld niet voor + had toen een andere scooter staan)
Op dat moment was de spf3 meer een gimmick voor mij.
 
Dan heb je een dure hobby.

Maar kan het best indenken..

Wilde na mijn eerste scooter ook redelijk wat anders (had toen een peugeot vivacity in het rood)
Heel veel klasgenoten op school hadden een yamaha, beta, malaguti, benelli..

Niet dat ik mijn scooter minder vond.. Maar wilde gewoon eens wat anders proberen..

Dit heb ik momenteel ook bij mijn speedfight 3.. Zo veel moeite doen om er toch nog keren erop gereden te hebben.. (vroeger om diverse redenen niet gekocht (had er het geld niet voor + had toen een andere scooter staan)
Op dat moment was de spf3 meer een gimmick voor mij.

Opzich verveeld een 180'r niet hoor maar 1x per maand op het circuit kunnen racen met een motor blijft toch leuker.

Jammer genoeg ben ik momenteel te druk met andere zaken maar wil binnenkort de skipper een keer op gaan knappen.

Moet zelf een wiellagers gaan vervangen dus ben nu bezig om met H balken en opa's oude geerfde autokrik een pers te maken.
20220504_190622.jpg20220504_190821.jpg20220504_182116.jpg
Post automatically merged:

Nee sorry je begrijpt me verkeerd ik heb zelf een ook een 24 pwk caburateur maar zou graag me 180 originele luchtfilter willen gebruiken maar het rubbertje past niet op de caburateur hoe kan ik het passend maken?
Beetje warm maken en wringen. Ik heb een luchtfilter van een 4 takt motor erop gekregen.

Die originele heb ik nooit gehad dus ik neem aan dat dit hetzelfde zal werken. Anders even een topic maken dan zien meer mensen je vraag.
 
Nee sorry je begrijpt me verkeerd ik heb zelf een ook een 24 pwk caburateur maar zou graag me 180 originele luchtfilter willen gebruiken maar het rubbertje past niet op de caburateur hoe kan ik het passend maken?
Ja bij mij is het gelukt, ik heb een stofzuigerslang gebruikt en die met hitte in de juiste bocht gevormd. Ook de opening van het luchtfilterhuis iets verplaatst zodat de bocht minder haaks was. En dan de stofzuigerslang met 2 rvs slangklemmen bevestigd. Ziet er nog aardig uit ook, ik ben er tevreden mee!
Post automatically merged:

Nee sorry je begrijpt me verkeerd ik heb zelf een ook een 24 pwk caburateur maar zou graag me 180 originele luchtfilter willen gebruiken maar het rubbertje past niet op de caburateur hoe kan ik het passend maken?
20220126_224244.jpg20220126_205656.jpg20220126_205634.jpg20220126_205642.jpg
Post automatically merged:

Mijn tph 172 is nu ook weer helemaal vers20220411_204138.jpg20220411_201823.jpg20220221_233400.jpg
 
Last edited:
Mooi ding hoor die combo van blauw en zwart is echt nice.

Ook netjes opgelost die slang al denk ik wel dat niet iedere slang bestand zal zijn tegen brandstof.

Enigste wat je nog zou kunnen doen is je voorvork upgraden. Dat maakte bij mij echt een wereld van verschil.
 
Back
Top