Piaggio sfera 50cc trekt na 40km loeihard op zuipt ongelofelijk veel en valt uit en start niet meer (begrensd met vario ring en plaat)

Sfera.036

New Member
Mijn begrensde 50cc piaggio sfera uit 1991 trekt na de 40km per uur ineens loeihard op naar de 60 rijd er goed na een tijdje rijden begint hij te stotteren en valt uiteindelijk uit en start niet meer ook verbruikt hij ontiegelijk veel, oliepompje werkt tank zit vol krijgt benzine goeie vonk en vacuum.
 
Advertisement - register to remove this

Een beetje raar want nu heb je een varioplaat die ervoor zorgt dat de variohelften niet volledig tegen elkaar kunnen en ook nog een ring die in principe hetzelfde doet....

Ik zou in iedergeval proberen de toeren omlaag te brengen dit zal in iedergeval je verbruik ook laten dalen en misschien is het probleem van uitvallen dan ook verholpen.
Verder eens kritisch kijken of je luchtfilter nog origineel is en of de hoofdsproeier niet te ruim is.
 
Ik vond het zelf ook al raar vandaar dat ik dit forum raadpleegde de hoofdsproeier is niet te ruim, heb vandaag de cillinder gedemonteerd er was nog maar 1 zuigerveer aanwezig heb een nieuw cilindertje gemonteerd maar nou wil hij niet starten meer
 
Back
Top