Piaggio old Fly '05 2Takt lopend weggezet en start niet meer

Cabby

New Member
Hallo mensen,

Ik stel hier de vraag voor mijn schoon moeder. Ze heeft een Piaggio Fly uit 2005.
De scooter zelf is geheel origineel, hij is nooit opgevoerd geweest.

Een week geleden kreeg ik de vraag van mijn schoon moeder of ik naar haar scooter kon kijken, hij wou niet meer starten werd mij verteld.

Laten we even duidelijk maken dat ik niet bepaald veel verstand van de binnenkant van scooters heb.

Ik had alle kappen er af gehaald om even fatsoenlijk te kunnen kijken naar het blok etc. en toen ik naar de bougie keek was deze redelijk aan het roesten.
Ik ga hier dus vanuit dat het kapje dat er over heen zit niet meer goed afsluit.
Dus ik heb er een nieuwe bougie in gedaan, ik wil hem kicken en hij ging heel eventjes aan! maar ondanks wat ik ook deed hij viel een paar seconde later weer uit en ging toen niet meer aan.

Ik kon kicken wat ik wou maar er kwam geen beweging meer in. Ook de electrische start heeft het altijd prima gedaan (behalve op de koude motor) maar ook die maakt nu een beetje een raar geluid alsof die vast loopt.

Iemand enig idee? Ieder hulp is welkom!

Even ter informatie, de bougie die er in is gedaan is een NGK 2611 b9es
Deze had mijn schoon moeder nog liggen maar als ik zo op internet kijk zie ik niet dat hij voor deze scooter bedoeld is? Iemand hier meer ervaring mee?
 
Advertisement - register to remove this

Bij lange stilstand, beter de benzine vervangen voor nieuwe, en de carburateur goed reinigen, dus ook de sproeiers ect.

Daarnaast kan ook het luchtfilter dicht gekoekt zitten, daardoor word de luchtaanvoer meer beperkt (kan minder lucht halen)

En controlleer eens of dat de bougie wel wil vonken .
 
Super! Bedankt :) Ik ga morgen de scooter ophalen en deze punten even nakijken.
Ik had even gevraagd waar ze de boegie gekocht had en blijkbaar had ze deze op voorraad (dus zal er al minimaal een jaar liggen)
dus ik zal inderdaad maar even nakijken of hij nog wel werkt. Is het type bougie wel bedoeld voor deze scooter?
 
Back
Top