Piaggio NTT ontgrensd, maar gaat niet harder

Sebass71

New Member
Goedenavond,
Ik heb een prachtige Piaggio NTT gekocht. Was nog helemaal origineel. Ik heb nu de begrenzers er uit gehaald:
Uitlaatbocht vervangen
Plaatje voor de carburateur verwijderd
Vario ring verwijderd
Hij loopt echter nog nagenoeg hetzelfde... had een veel fellere motor verwacht.
Waar moet ik nu aan denken?
Alvast bedankt!
Groetjes, Sebastiaan
 
Advertisement - register to remove this

Sproeier nog niet naar gekeken. De bougie is koffie bruin. Had ook nu al een groter effect verwacht, zonder sproeier, rolletjes, etc.
 
Eigenlijk zou je de NTT in originele staat moeten behouden. Waarom?
Het is wat dat betreft best een zeldzame scooter welke maar 2 jaar gefabriceerd is.

Maar goed, dat was niet je vraag...
Het kan ook zijn dat de gasnaald op de armste stand is afgesteld.
Normaliter heeft de gasnaald 5 standen. Pia heeft de gewoonte om de clip op de hoogste (lees: armste) stand te plaatsen.
Het effect van een flink vermogenswinst bij het ontgrenzen valt hierdoor wat tegen.

Ik vermoed gasnaaldafstelling, ruimere/grotere (+/- 4 maten) sproeier en wellicht de luchtmeng opnieuw afstellen.
Rollen, drukveer en trekveertjes aanpassen em/of veranderen is in het geheel niet noodzakelijk.

En het klinkt misschien wat gek, maar ook de motor heeft even wat tijd nodig om te acclimatiseren.
 
Last edited:
Bedankt Floris!
Goede tips. Denk ook dat het aan de toevoer ligt.
Helemaal met je eens: ik ga de scooter origineel houden en koesteren. Echter wel de begrenzingen er uit. Dan loopt hij veel lekkerder.
Toen ik 16 was heb ik met zijn zuurverdiende centen een NTT gekocht. Nu uit nostalgie er nog eentje bemachtigd :)
 
Back
Top