Piaggio NRG start soms, kan geen gas geven

thiyyydebiyyy

New Member
Hoi allemaal,
Ik heb een piaggio NRG MC3 welke ooit is omgebouwd van injectie naar carburateur (weet niet waarom of door wie) beestje heeft zo'n 17000km gelopen en heeft onlangs een grote beurt gehad dus de luchtfilter etc. is nieuw. Nou is het probleem dat de scooter start, loopt, maar als ik gas geef schokt ie wat en valt ie uit. Hierna wil de scooter vaak niet meer starten. De bougie vonkt (heb er een aantal geprobeerd) heb net een nieuw benzinekraantje erop gezet, de brandstoftoevoer naar de carb verloopt goed. Luchttoevoer is ook goed. Ik heb zelf al geprobeerd remmenreiniger via de luchtfilter in de carb te spuiten, zonder noemenswaardig succes.
Weet iemand wat hier het probleem zou kunnen zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Heeft het beestje ooit wel goed gelopen of heb je hem zo overgenomen van de vorige eigenaar?

Wordt je bougie nat na een paar startpogingen?
Is je membraan in orde?
Is je carburateur schoon en is de vulling van de vlotterkamer op niveau?
 
Ik heb iets vergelijkbaars gehad. Wat bij mij hielp is carburateur openmaken, reinigen met remmenreiniger (incl. sproeiers goed doorspuiten) en kleppen stellen.
 
Heeft het beestje ooit wel goed gelopen of heb je hem zo overgenomen van de vorige eigenaar?

Wordt je bougie nat na een paar startpogingen?
Is je membraan in orde?
Is je carburateur schoon en is de vulling van de vlotterkamer op niveau?
Hij heeft altijd prima gelopen, eigenlijk nooit gezeik mee gehad. Na een tijd begon het gezeik, af en toe tijdens het rijden viel opeens al het vermogen weg. Het lijkt alsof dit voorval nu permanent is. Bougie wordt nat, is wel erg donker van kleur. Ik ga denk ik de carb even goed schoonmaken en misschien een kleinere sproeier proberen.
Post automatically merged:

Ik heb iets vergelijkbaars gehad. Wat bij mij hielp is carburateur openmaken, reinigen met remmenreiniger (incl. sproeiers goed doorspuiten) en kleppen stellen.
Had er even bij moeten vermelden dat het een 2-takt is. Bedankt voor de tips! Ga het even proberen
 
Als je de punten van Sparky hebt nagekeken , rest ook nog om eens de compressie te testen , misschien heb je wel een warm loper gehad.
Kijk uit met zomaar je sproeier te verkleinen , doe dan eerst de test met de bougie kleur. Zodat je niet een te arm mengsel krijgt.
 
Ok ik ben er achter gekomen dat er iets in de elektra fout zit, blijkbaar vonkt de bougie soms wel/soms niet. Ik heb zelf weinig verstand van elektra en dingen doormeten enz, maar zou dit op te lossen zijn door simpelweg de CDI/Bobine unit te vervangen?
 
eerst eens een andere bougie proberen , en kijk eens bij je vliegwiel of de pickup schoon is op het contact vlak , en de afstand tot de nok goed is .Moet een bankpasje krap tussen kunnen. Kan ook nog je bobine bougie kabel /of kap zijn , deze dus door meten
 
En trek ff een nieuwe massakabel of 1 extra van je blok naar een kaal plekje op je frame.

Em voor de kleur van je bougie heb ik hier een paar keer een schematje gepost incl wat het betekend met welke kleur bougie, en nog belangrijker wat je moet doen om het goed te krijgen
 
Back
Top