Piaggio nrg power wilt niet over 25 kph gaan en word snel warm

ayoubbensel

New Member
Hallo ik heb een piaggio nrg power en het probleem is dat ik hem onlangs een nieuwe cilinder in heb gestoken en nieuwe gewichte en en een uitlaat met minder begrenzers en ik zit nu met het probleem dat hij helemaal naar de tering gaat het eerste probleem is dat hij niet over de 25 km per uur gaat ams ik hem start en gat geeft gaat hij maar voor een min of 2 40 km per uur en daarna zakt hij naar 25 mijn tweede probleem is dat hij heel snel warm word en als ik de dop van de koelvloeistof open spuit er koel vloeistof uit en mijn deze probleem is dat mijn gashendel blijft hangen als ik gas geef en mijn 4de probleem is dat als ik stuur voel ik heel veel weer stand en ik moet extreem veel kracht gebruike om mijn stuur recht tehoude mijn vriende zeide da ik voor het eerste probleem een grotere sproeier nodig heb.
 
Advertisement - register to remove this

Sorry maar je tekst is slecht te lezen, daardoor kan ik je niet verder helpen. Als jij de moeite neemt om een leesbare tekst te schrijven, verwacht ik ook dat mensen de moeite nemen om hier een goede reactie op te geven.

Sowieso zou ik veel meer informatie geven over je afstelling en kleur van je bougie.
 
Ik zal beginne met de grootste problemen de eerste is dat mijn scooter niet niet sneller dan 25 kmh gaat terwijl ik deze heb opgevoerd en het tweede probleem is dat hij zeer snel warm word mijn vriende zeide tegen mij dat ik een grotere sproeier nodig heb.
 
Ik zal beginne met de grootste problemen de eerste is dat mijn scooter niet niet sneller dan 25 kmh gaat terwijl ik deze heb opgevoerd en het tweede probleem is dat hij zeer snel warm word mijn vriende zeide tegen mij dat ik een grotere sproeier nodig heb.
Dit is echt een heel stuk duidelijker... :tired:
Hier kunnen we helaas nog niets mee...
 
En wat heb je zelf al geprobeerd om het op te lossen? Je geeft nu nog steeds erg weinig informatie. Als je zo algemeen je probleem beschrijft dan kan ik alleen maar algemeen reageren dat je de afstelling moet verbeteren. En dan is jouw vraag, hoe doe ik dat? Tja, daar kan ik je niet mee helpen want je geeft gewoon te weinig informatie.

Dus eerst even googlen hoe stel je een scooter af, en als je daar niet verder mee komt nadat je wat dingen heb geprobeerd dan help ik je graag weer.
 
Dit is echt een heel stuk duidelijker... :tired:
Hier kunnen we helaas nog niets mee...
Hallo ik heb een piaggio nrg power en het probleem is dat ik hem onlangs een nieuwe cilinder in heb gestoken en nieuwe gewichte en en een uitlaat met minder begrenzers en ik zit nu met het probleem dat hij helemaal naar de tering gaat het eerste probleem is dat hij niet over de 25 km per uur gaat ams ik hem start en gat geeft gaat hij maar voor een min of 2 40 km per uur en daarna zakt hij naar 25 mijn tweede probleem is dat hij heel snel warm word en als ik de dop van de koelvloeistof open spuit er koel vloeistof uit en mijn deze probleem is dat mijn gashendel blijft hangen als ik gas geef en mijn 4de probleem is dat als ik stuur voel ik heel veel weer stand en ik moet extreem veel kracht gebruike om mijn stuur recht tehoude mijn vriende zeide da ik voor het eerste probleem een grotere sproeier nodig heb.
Je heb de cilinder vervangen, ik zou eerst de compressie meten in koude toestand, deze moet rond de 120 liggen bij een 4 tackt. Is dit niet het geval lekt er iets. koppakking, kop aandraaien 12,5Nm, kleppen stellen.

Als de druk dan goed is kun je verder gaan naar het spruitstuk. lekt dit? dit is te proberen dor stationair te draaien en dan remreiniger op het spruitstuk te spuiten, bij veranderend toerental is er een lek. De motor zuigt nu valse lucht aan waardoor de verhouding benzine lucht niet klopt en je vermogen verliest.

Lekt dit niet dan kijk je naar de kleur van de bougie, deze moet koffiebruin zijn. in dat geval heb je de juiste sproeier. lichter een te kleine, zwart een te grote.

Als dit allemaal goed is kun je stationair de luchtschroef afstellen op de carburateur. Van dicht naar open draaien tot het maximale toerental. als laaste draai je dan met de stationairschroef het toerental terug naar een stationair toerental wat gewenst is.

Bij sommige modellen kun je dan voor half gas de gasnaald hoger of lager stellen.
 
Hallo ik heb een piaggio nrg power en het probleem is dat ik hem onlangs een nieuwe cilinder in heb gestoken en nieuwe gewichte en en een uitlaat met minder begrenzers en ik zit nu met het probleem dat hij helemaal naar de tering gaat het eerste probleem is dat hij niet over de 25 km per uur gaat ams ik hem start en gat geeft gaat hij maar voor een min of 2 40 km per uur en daarna zakt hij naar 25 mijn tweede probleem is dat hij heel snel warm word en als ik de dop van de koelvloeistof open spuit er koel vloeistof uit en mijn deze probleem is dat mijn gashendel blijft hangen als ik gas geef en mijn 4de probleem is dat als ik stuur voel ik heel veel weer stand en ik moet extreem veel kracht gebruike om mijn stuur recht tehoude mijn vriende zeide da ik voor het eerste probleem een grotere sproeier nodig heb.
Ik zou eerst beginnen met een groter sproeier plaatsen, carb schoonmaken, overbrenging nakijken (voor afstelling en slijtage).
 
Back
Top