Piaggio Nrg power start niet

onur93

Well-Known Member
Heej,

Ik heb een Piggio Nrg power. ik en me 2 vrienden reden erop. ( met ze drieë 8P) en toen was me tank bijna leeg dus ging ik tanke . Ik tankte ongelood 95, normaal tankte ik euro 95. Dus na 10 minute was ik bij mijn huis om de hoek en wou me vriend ff alleen rijden. maar hij kwam niet bove die 45 km/h normaal ging ie 65. en stotterde ook. toen bracht hij hem terug en vertelde het aan me dus ik zette hem uit en wou hem start maar hy deed moeilijk. Hij starte wel en ik ging weer 65 maar daarna sette ik hem uit en ging hij niet meer aan. (we reden intotaal ongeveer 1 uur ):':)'(

aan de bougie ligt het niet want die vonkt wel. En waar koelvloeistof in moet had ik water in gezet. en me scooter is standaard alleen vario is eruit.

Hebben jullie misschien ideeën wat ik kan doen of wat er moet gebeuren.

MVG,
Onur
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Mja, als een bougie vonkt zegt niet dat hij niet stuk is... koop eens een nieuwe. Ploffen en vaage lucht geluiden kan ook komen door een beschadigde cilinder.
 
Mja, als een bougie vonkt zegt niet dat hij niet stuk is... koop eens een nieuwe. Ploffen en vaage lucht geluiden kan ook komen door een beschadigde cilinder.

Ja dat kan ook , kan het ook liggen aan me uitlaat moet ik die is schoonmaken ? en me caberateur ff na checken ?
 
Lijkt me stug... uitlaat maakt zowieso niet uit. Carburateur zou het kunnen zijn maar lijkt me erg stug. Ff schoon blazen met een compressor kan je altijd proberen.
 
Me caberateur is schoon en me uitlaat heb ik nog niks aan gedaan kweet niet hoe ik die schoon moet maken. En Ik denk dat ik me hele cilinder moet vervangen ...
Zou dat kunnen ? en kan ik er nu een 70 cc cilinder erop zetten en maakt het uit wat voor cilinder... ( kwa merk)

En nog iets voor dat me scooter het niet meer deed maakt me scooter ene raar geluid kwam bij de koppeling vandaan kan ook de krukas zijn. Heeft iemand een idee Of het daaraan kan liggen ?
 
Last edited:
Tja dat kan een vast loper zijn natuurlijk... enige manier om daar achter te komen is je cilinder demonteren.
 
Dan kijk je aan de binnen kant of de wand nog mooi glad is of dat er krassen in zitten? :p
Evenals op de zuiger...
 
lol :p . zoja is je cill waarschijnlijk vast gelopen .
dus dan zou je eventueel een nieuwe cill of zuiger moeten monteren .
Tip : ik zou je cill niet zelf erop zetten als ik jou was :p
 
Als je de cilinder er zelf af haalt waarom zou je hem er dan niet zelf weer op zetten? Gewoon met beleid te werk gaan

Waarom :p ? omdat ik denk als ik de vragen van onour zo lees dat hij zelf niet echt veel ervaaring er mee heeft ..:X:p
Daarom is het altijd verstandig om met iemand samen te doen die het zeker weet ..
of desnoods scooter shop ;)

) :W
 
Als je hem er netjes af krijgt krijg je hem er ook weer netjes op, anders had je er niet aan moeten beginnen als je niet handig/technisch bent
 
Back
Top