Piaggio NRG MC3

Zjiht

Well-Known Member
Hallo Scooterforum.

Ik zou graag wat meer info willen krijgen over het 'tunen' van mijn Piaggio NRG MC3 Type DD

Tot zo ver ik het weet is alles orgineel(heb nooit zelf wat vervangen[behalve de bougie]). Geen idee wat er allemaal op en aan zit en geen idee hoe ik dit nou eigenlijk moet zien.

Ik heb geprobeerd mijn vario-ring eraf te halen maar ik kwam neit verder dan het eraf halen van mijn carterkap. De schroefjes draaien namelijk niet mee :/ Ik heb het met een 7 en een 8 geprobeerd, bij 8 zit hij net te los en bij 7 gaat hij dr niet om heen. Iemand tips?

Voor de rest moet ik dus zo'n variosleutel kopen, waar kan ik deze goedkoop op internet halen?

Groeten,

Zjiht.
 
Advertisement - register to remove this

de boutjes van de carterkap zitten vast met m6 boutjes met een 8mm kop , hiervoor kun je het beste gewoon een ratelsetje gebruiken of een t sleutel en niet van die goedkope troep maar redelijke doppen!

je bent inderdaad een varioblokkeersleutel nodig , deze kun je bijv. hier bestellen :

(even een e-mail sturen dat je deze met brievenbuspost wilt laten versturen ,is goedkoper)

http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=590

en je bent een sleutel 15 nodig voor de moer van de variateur , dit kan met een ringsleutel of met doppen.
 
Oke! Bedankt voor snelle reactie :)

Ik zal morgen er nog is even uitgebreid naar kijken. ff me gereedsschap kist overhoop halen, haha :p kheb nog wel een setje liggen van 4 tot 20 ofzo, dop en sleutel dus dat zit wel goed.

Ik zal morgen wel weer ff een 'update' plaatsen.


EDIT: Ik heb de laatste tijd trouwens ook problemen met het optrekken. Vanuit stilstand(bij starten) gaat ie zo naar de 6000-6500 toeren en dan schiet ie naar de 9000-10000+. Als ik een bocht in ga(remmend of gasgevend) en ik trek daarna op blijft ie vaak zo'n 2-6 seconden hangen op de 6000 toeren. Dan pas schiet ie naar de 9000-10000+. Waar kan dit aan liggen?
 
Oke.

Wat voor samenstelling zou het best werken? Ik zat te denken aan een top van 90km/h. Hij moet snel op trekken, zo als hij nu is ist echt bagger want soms halen fietsers in de stad me gewoon in omdat hij niet verder dan die 6000 toeren komt.
 
Ben ff bezig geweest en ik heb een paar vraagjes.

De uitlaat lijkt verkoold(oranje/bruine spons achtige aanslag) is dit schadelijk? En hoe is dit weg te halen? Gewoon hoge druk spuit erover heen halen?

Voor de rest ben ik bezig geweest met het schuren van mijn kappen en tot nu toe heb ik 1 kap volledig geschuurd heb er al 1 laag verf over heen, morgen maar ff opnieuw schuren en dan de 2de laag erover heen.

Nou werd mij aangeraden om MoTip spuitbussen te kopen, ik heb nu maar ff tijdelijk 1 bus bij de Fixet gekocht, is er nou echt zoveel verschil? Behalve in prijs natuurlijk.

Mijn kilometer teller was al een tijdje stuk maar dat had ik zo maar gelaten(aangezien er geen kmers meer op de teller bijkwamen :p) maar nu wil ik het toch wel reparen. Ik heb naar de kabel gekeken maar er lijkt niks mis mee te zijn(in ieder gevaal bij het dashboard). Ligt dit uberhaupt wel aan de kabel?

Bedankt voor de aandacht :)
 
Na vandaag te hebben gereden(total 16km[8 heen, 8 terug]) is mijn uitlaat weer eens lek. Dit gebeurde ongeveer na 4km op de terugweg. Nu zijn al mijn kappen er dus af en kan dat misschien de oorzaak zijn? Dat ie teveel lucht kreeg op een of andere manier? Bij volgas haperde die ook :/ Maar misschien ook wel een gevolg van dat soortachtige aanslag?? In iedergeval, tijd om te gaan kijken voor een nieuwe uitlaat. Ik zat te denken aan een technigas tek, dat leek mij toch wel een van de beste en goedkoopste opties.

Gewoon zodra het droog is de 2de laag erover heen?
 
Ja een TEK is wel redelijk, maar een Next-R is ook niet verkeerd.
Dat aanslag zit op de buitenkant van de uitlaat? dan is het vast roest :)
Probeer anders ook eens je cilinder na te kijken, dat haperen zou best eens de cilinder kunnen zijn. Aangezien je nooit aan de scooter hebt gezeten en je uitlaat helemaal vergaan is van de roest, zal dat cilindertje vast ook wel versleten zijn. Stel dat het vervangen moet worden, dan zal het niet meer dan 50 euro moeten kosten inclusief verzendkosten enzo.
V-snaar en rollen zijn vast ook wel aan vervanging toe, maar zie maar wat je tegenkomt :)
 
Wat een onzin. Begin maar eens met de afstelling in orde te maken. Plaats een nieuwe uitlaat, en stel de carburateur af (wat dan sowieso moet). Daarna de trekveren vernieuwe en rollen afstellen.
 
Er is niks onzinnigs aan om de cilinder na te checken? :p
Een v-snaar is meestal na 6000-8000 kilometer aan vervanging toe en bij de rollen kan die het ook nakijken.

Het hoeft niet per se vervangen te worden. Ik zeg alleen dat het misschien aan vervanging toe is.
 
In de ergste omstandigheden kan een uitlaat na een half jaar doorgeroest zijn. Wie weet hoeveel hij gereden heeft. Ik heb laatst ook last gehad van haperen met volgas, toen was het de cilinder.

Maar ja, hier helpen we Zjiht niet mee, dus laten we het hier maar bij houden.
 
Back
Top