Piaggio NRG MC3 AC blok op een Typhoon uit 1995?

Advertisement - register to remove this

Ja moet zo passen, ophanging en blok is hetzelfde. Alleen heb je op jouw typhoon een spanningsregelaar met 5 draden als die van 1995 is. De MC3 gebruikt een spanningsregelaar met 8 ddraden.dan zou je de ontsteking van het blok van je typhoon over moeten zetten op die van de MC3
 
Thx voor het antwoord! Mijn Typhoon is 80cc motorkenteken, maar wil hier een 70cc blok voor bouwen, zodat ik legaal kan rondrijden met 70cc. Dus dan ga ik het blok van mij NRG bouwen, en dan kan ik intussen nog kilometers maken met mijn Typhoon. Vandaar de vraag!

Thx !
 
Het is weliswaar een ander blok met een andere code maar deze past inderdaad, a.k.a. plug and play!

70cc is motor, dus als je dit monteerd op een frame met motor kenteken, rij je legaal rond

Klopt! Je bent dus ook met een soortgelijk project bezig als onderstaande scooterbroeder:


:cool: om te lezen dat toch meerdere mensen weer zo'n stap durven te wagen!

Kunnen we in de nabije toekomst een verslag/beschrijving tegemoet zien aangezien zulks info schaars is?
Alle gedeelde info is immers meer dan welkom en enorm interessant voor de huidige leden!

Is geen verplichting hoor! Maar denk dat de meeste onder ons wel geïnteresseerd zijn in het vervolg.
(in ieder geval succes gewenst met je project!)
 
Het is weliswaar een ander blok met een andere code maar deze past inderdaad, a.k.a. plug and play!



Klopt! Je bent dus ook met een soortgelijk project bezig als onderstaande scooterbroeder:


:cool: om te lezen dat toch meerdere mensen weer zo'n stap durven te wagen!

Kunnen we in de nabije toekomst een verslag/beschrijving tegemoet zien aangezien zulks info schaars is?
Alle gedeelde info is immers meer dan welkom en enorm interessant voor de huidige leden!

Is geen verplichting hoor! Maar denk dat de meeste onder ons wel geïnteresseerd zijn in het vervolg.
(in ieder geval succes gewenst met je project!)
He, wat leuk om te zien. Het lijkt me al jaren een tof idee, en sta er van versteld dat de meeste kiezen voor een 125cc blok, terwijl de 70cc hoogtoerige blokken echt veel meer karakter en belevenis hebben.

Ik ga Dinsdag 24 mei langs RDW om de Typhoon in te voeren en op kenteken te zetten. Als dit rond is, kan ik mijn 50cc blokje gaan bouwen.
Leuk idee om hier misschien een build post voor te maken, voor iedereen hier op het forum die vragen hebben, en natuurlijk leuk om eens terug te zien naderhand.

Ik ga hier mee aan de slag als het bouwen begint!
 
Het is weliswaar een ander blok met een andere code maar deze past inderdaad, a.k.a. plug and play!



(in ieder geval succes gewenst met je project!)
Om nog even terug te komen op wat je zei over het blok, het viel mij zo op het oog wel op dat op de carter van mijn NRG een peilstok zit voor de vertandings olie, en dit zit niet op het blok van de Typhoon. Klopt dit?
 
Back
Top