Piaggio NRG 70cc komt niet vooruit, max 35 km/h

massimouki

Well-Known Member
Hey allen,

Mijn Piaggio NRG MC3 komt sputterend vooruit sinds ik een nieuwe uitlaat eronder heb gezet en ik snap niet hoe het komt. Ik kom vol gas niet verder dan 35km/h.

Mijn setup is als volgt:
70cc Airsal 46mm
Sito Plus verlengd onbegrensd
17,5mm carburateur
Sproeier 66
Witte drukveer en gele trekveren
5,3g rollen

Ik heb er gele in laten zetten want had hiervoor zwarte en die waren te sterk. Hij pakte met de zwarte de koppeling heel erg laat maar trok wel tot ongeveer 95 km/h.

Komt deze dip door mijn trekveren? Heeft dat zo veel invloed dat hij niet helemaal niet vooruit komt? Of ligt dat ergens anders aan?

Bij voorbaat dank!
 
Advertisement - register to remove this

Uhhmm, Hoogtoerige 70cc met sito plus? Ik weet niet zeker maar mischien wil je investeren in een yas c16 ofzo?
Je trekveren hebben niks te maken met je topsnelheid, heb je nadat je de uitlaat erop hebt gezet je sproeier afgesteld?
Ik denk dat deze of veelste klein is.
 
Uhhmm, Hoogtoerige 70cc met sito plus? Ik weet niet zeker maar mischien wil je investeren in een yas c16 ofzo?
Je trekveren hebben niks te maken met je topsnelheid, heb je nadat je de uitlaat erop hebt gezet je sproeier afgesteld?
Ik denk dat deze of veelste klein is.

Volgens de beschrijving van K-parts, zou dit een laag- tot middeltoerige cilinder zijn. De cito plus zou hier op kunnen functioneren. De cilinder is 46mm. De hoogtoerige cilinders zijn meestal 47- tot 48mm, dat is wat mij is verteld ten minste.

Daar naast is er al vooruitgang, heb er 4,8 g rollen in gedaan en hij rijdt al wat beter dan eerst maar moet echt vol gas rijden om vooruit te komen. Ik krijg een stotterende start die moeilijk tot de 40 komt en daarna pakt hij hem wel redelijk op tot de 75 en daar blijft het bij. Een snor trekt mij eruit.

De sproeier kan ik moeilijk bijstellen als hij niet goed loopt. Had er een 68 in en die sloeg zwart. Heb er nu 66 in zitten en die is nog steeds hetzelfde, iets minder nat.

Bij de uitlaat waar hij de cilinder in gaat, lekt hij zwarte drap wanneer ik met volle toeren 30 reed elke keer.

Het voelt alsof mijn v-snaar moeilijk in de koppeling geduwd wordt, maar heb er weinig verstand van qua afstellen.
 
Ik denk toch dat je sproeier te groot (sorry klein en groot door elkaar gehaald) is.probeer gwn is maat 62 en kijk of ie het dan goed doet. Sputteren is een te rijk mensel net voor de powerband, dat is wat jij hebt!
 
Ik denk toch dat je sproeier te groot (sorry klein en groot door elkaar gehaald) is.probeer gwn is maat 62 en kijk of ie het dan goed doet. Sputteren is een te rijk mensel net voor de powerband, dat is wat jij hebt!

Is goed. Ik zal het morgen even halen bij de scooterzaak. Ik laat je het dan morgen gelijk even weten zodra ik het geprobeerd heb. Thanks voor het meedenken, kan het erg waarderen!
 
Ik denk toch dat je sproeier te groot (sorry klein en groot door elkaar gehaald) is.probeer gwn is maat 62 en kijk of ie het dan goed doet. Sputteren is een te rijk mensel net voor de powerband, dat is wat jij hebt!

Ik heb er een 62 in gedaan en hij rijdt echt stukken beter!! In het begin nog een beetje gesputter maar daarna trekt hij goed door. Denk dat ik nog een maat omlaag moet.

Vind het alleen vreemd dat ik van standaard uitlaat sproeier 66 nodig heb en met mijn sito juist omlaag moet.

Maar super bedankt voor je hulp, waardeer het heel erg!
 
Back
Top