Piaggio new liberty s opvoeren naar 80cc.

Ik ga de scooter vandaag ophalen. Hij is rap heb ik gehoord. Ben wel verbaasd dat hij zelfs minder zware rollen erin heeft gedaan (6.5gr). Ik wil op topsnelheid namelijk geen overtoeren. Topsnelheid heeft hij niet gemeten overigens omdat hij daar terughoudend mee is met een gloednieuwe cilinder die nog ingereden moet worden. Groot gelijk.

Edit:Toch niet vandaag. Topsnelheid is 61km. 80cc, malossi ecu, malossi varios en dan 61km........

Iemand enig idee? Ben toch wel verbaast want het zou veel harder moeten kunnen toch? Toch wel een grotere vertanding?
 
Last edited:
Scooter loopt nu 71 op de teller maar de begrenzer doet het niet helemaal goed ofzo. Dus waarschijnlijk gaat de begrenzer eruit.

Ik heb er wel voor gekozen om een langere vertanding er in te doen. Dan is mijn setup ook compleet maar helaas zonder een begrenzer. Oftewel vroeg of laat een wok. Ik ga er toch nooit vol gas mee rijden daarvoor zijn die scooters niet gemaakt maar overall zou de scooter gewoon goed mee moeten kunnen. En ik ben bang dat ik in totaal wel zo'n 1500 euro of meer kwijt ben gezien de extra opties. Ik krijg het zo te horen.

Dan moet de vertanding nog gemonteerd worden.
 
Niet lullig bedoeld. Maar. Hebben wij jou niet iets anders geadviseerd…. Als je genoeg knaken hebt heb ik niets gezegd.
Post automatically merged:

(P.S. 6,5gram rollen zijn veel te licht voor je set up straks)
 
Last edited:
Niet lullig bedoeld. Maar. Hebben wij jou niet iets anders geadviseerd…. Als je genoeg knaken hebt heb ik niets gezegd.
Post automatically merged:

(P.S. 6,5gram rollen zijn veel te licht voor je set up straks)
Zoals? Ik heb alles meegenomen in mijn besluit maar goed het is wel goedkoper dan ik voor ogen had.

Op dit moment heeft de dealer het volgende setup:
80cc malossi cilinder
Malossi ecu
Vario malossi zat er al in
6.5gr rollen
Begrenzer

Samen met de montagekosten/afstellen 1030 euro. Nu komt er 180 euro bij voor een grotere vertanding en montagekosten en afstellen daarvan. Totaal 1210 euro. Flink wat geld om je scooter iets harder te laten lopen maar echt andere opties zijn er niet?

Hij moet alleen nog wel de begrenzer goed werkend krijgen anders gaat de prijs van de begrenzer er nog vanaf.

Ook zijn er korte vespa spiegels opgezet en een anti ros stuurslot. Ziet er echt goed uit. Ben het ermee eens dat de rollen veel te licht zijn maar volgens hem loopt het zo beter.
 
Last edited:
Wat ik zou doen: Liberty > Malossi ECU & Multivar voor de rest standaard laten en hopen op 60/65km/u

En nu ga je 71km/u maar maakt niet uit als jij hem fijn vindt rijden is het goed. Ik laat mijn Euro’s op bankrekening staan heb ik ook niks aan . Succes en hoop op 80/85km/u voor je
 
Wat ik zou doen: Liberty > Malossi ECU & Multivar voor de rest standaard laten en hopen op 60/65km/u

En nu ga je 71km/u maar maakt niet uit als jij hem fijn vindt rijden is het goed. Ik laat mijn Euro’s op bankrekening staan heb ik ook niks aan . Succes en hoop op 80/85km/u voor je

Nee ik hoef echt geen 80 85 per uur te rijden wil alleen geen overtoeren als ik richting de topsnelheid ga. Dus grotere vertanding erin en ik pak een aantal km's extra op de top maar met minder toeren. Maar 80cc zit er al in. Eigenlijk zit alles er al op behalve de vertanding. En het is nog maar eens even kijken of hij de begrenzer goed werkend krijgt anders gaat deze eruit.

Op dit moment zonder een grotere vertanding rijdt hij 71 op de teller. Dat is zo'n 65km op GPS. Ben benieuwd wat het gaat doen met de grotere vertanding. Hij gaat vandaag kijken of hij deze nog kan ophalen, dan is mijn scooter na 4 weken eindelijk klaar lol.
 
Back
Top