Neem aan dat het deze olie is:
Het is wel ACEA A3 geschikt dus dat zou goed moeten zijn..
Ja dat is de goede olie. Ik heb gister ook even gekeken wat er op de oliefles en in de handleiding te vinden was en eigenlijk was het identiek.
Neem aan dat het deze olie is:
Het is wel ACEA A3 geschikt dus dat zou goed moeten zijn..
...Pijl je olie eens als de Scooter koud is , misschien zit er te veel olie in.
Ik heb toch het vermoeden dat het aan vocht ligt en niet aan de olie.
Als de boel met een hogedruk spuit is schoongespoten zit het water echt overal ook IN de stekkers etc. Die zijn daar niet op berekend.
En met onze lage temperaturen en hoge luchtvochtigheid zal het ook amper verdampen.
Ik zou de scooter is een paar dagen op een warme plek parkeren desnoods in je schuurtje een heater aanzetten zodat echt al het vocht de kans krijgt te verdampen.
Grote kans dat het probleem dan verholpen is.
Zeker die ingezaagde cdi ook goed laten drogen en daarna het ingezaagde stuk afkitten.
Veel succes ermee !
Misschien zit er wel vocht in het motorblok..En ja dat smeert niet zo lekker met de olie..
Overigens bij ontgrenzen van de scooter moet je een grotere sproeier monteren.. Vanuit de fabriek worden die erg karig afgesteld. Dit is om aan de CO2 waardes te voldoen.. Een begrensde scooter zal door het verlate ontsteking tijd stip niet alles verbranden . En dan word de verbranding slechter..
Door die kleinere sproeier, krijg je ook vermogen verlies (want hij verbrand dan maar 60% van het mengsel (het mengsel is dan niet vol)
Maar hij loopt dan ook schraal als je hem ontgrensd (eigenlijk loopt het al een beetje te schraal bij begrensd)
Standaard zit er volgens mij sproeier 75 in.. Een hele gekke onevennummer, want normaal gesproken gaat het per even nummer.. 75 is precies een tussen maat..
Zou er dan 76 erin draaien dan krijg hij net een beetje meer.. Merk je dan hij nog wat schraal loopt dan maximaal een 78 erin draaien..
Het motorblok zal vol vermogen moeten lopen, en je moet er voor zorgen dat hij niet gaat stotteren (dan is de sproeier iets te groot) Kleur bougie moet koffie melk bruin zijn.
Wat je zou kunnen proberen (als je motorblok nog steeds herrie maakt...
Toch gaan voor de juiste olie en deze huidige olie maar eruit halen.. En dan maar hopen dat hij het weer normaal doen..
Anders word het maar naar de dealer brengen denk ik..
Goedenmorgen..Als je een andere CDI hebt kan je het testen..
Hoeveel olie had je erin gedaan toen het teveel was? En hoeveel olie heb je erin gedaan toen het wel goed was?? Ik lees in de handleiding dat er 850cc erin moet. Weet niet of je dat zelf ook al geprobeerd had.
Hoe had je trouwens de olie je carter in gegoten (welke trechter had je daarvoor gebruikt)
Ik weet dat je er moeilijk bij kan.. Heb je ook de o-ring vervangen van olie uitloop plug? (neem aan dat je het oliefilter er ook eruit hebt gehaald bij het drainen.
Welke type olie heb je erin gedaan?? Hetzelfde wat je eerder benoemd had?