Piaggio new fly opvoeren

Jan DH

New Member
Ik heb een piaggio new fly 4t 4v 2013
Die ik graag zou willen opvoeren en beetre optrek hij loopt nu rond de 54 km zonder vario ring.wat zou ik nog kunnen doen?
 
Advertisement - register to remove this

Rond de 70 zou mooi zijn budget 300 euro

Als die ontgrensd is loopt die al 68 km/u op de teller zonder die 300 euro uit te geven. Vind het voor mij zelf wel snel zat. Want hoe vaak zal ik zo hard rijden. Misschien 2 op de 1000 keer of zo.

Onder mijn new fly 2valve die al een tijdje stil sta ga ik denk ik er een 60cc erop liggen, voor dat net een beetje meer kracht eruit te halen.
Deze scooters zijn best wel aan het gewicht. En zo`n 50cc cilinder heeft het daar best wel een beetje moeite mee. Zeker als je hem begrensd laat komt er al helemaal geen vermogen uit.

Die verwijdering van de vario ring geef je op dat blok amper top snelheid. Dit omdat het alleen te doen is om de snelheid veel fijner te corrigeren
Zonder die ring liep die op mijn scooter ook 54km op de teller. Denk dat de begrenzer echt in de CDI zelf zit zoals dit bij mijn cdi ook het geval was. Standaard was een langfang zwarte stekker cdi.. Momenteel gebruik ik zelf de ducati grijze stekker (geeft het zelfde effect als je een ducati gele stekker inzaagt.) Wat je voor de ECU kan krijgen heb ik geen idee. Ik weet niet of daarvoor ooit een snellere cdi voor op de markt is gekomen.

Ik zie dat er een malossi digitonic voor te krijgen is:


Malossi ECU Digitronic | Vespa / Piaggio - 4Takt 4V

In vergelijking met de originele CDI, heeft Malossi het ontstekingstijdstip gewijzigd, om zo tot verhoogde vermogens te kunnen komen. Daarnaast is deze toerenbegrenzer met 1000 RPM verhoogd.
Deze Digitronic regelt niet alleen het ontstekingstijdstip zoals een CDI doet, maar ook de SAS klep (secundaiere lucht toevoer) en Electrische Choke worden erdoor geregeld. Ook is de oplaadtijd van de Bobine gewijzigd. Tijdens het starten wordt er een sterkere vonk gegenereerd. Op hogere toeren wordt er een iets zwakkere vonk gegenereerd, om de levensduur van de bougie te verlengen

Met deze opgevoerde 4takt Malossi Digitronic ECU behaalt de scooter ± 65 tot 70 km/u.



Post automatically merged:

Is deze uitgerust met een CDI of ECU?

Ik ken ze niet allemaal namelijk.
volgens mij heeft het 4takt 4 valve motor een ecu van de eerste generatie. Alleen 2valve heeft een gewone simpele cdi.

 
Last edited:
Back
Top