Piaggio New Fly onverklaarbare startproblemen

EK_Utrecht

New Member
Hoi allemaal, mijn dochter heeft een super nette Piaggio New Fly, maar sinds een paar dagen vreemde startproblemen. Soms start hij gewoon met elektrische start, soms niet...

Even wat aanpassingen:
Soms start hij gewoon, sleutel om, elektrische start met startmotor.
Soms start hij niet met elektrische start (startmotor), sleutel om, dashboard gaat aan, remlicht doet het. Geen startmotor, geen klik niets. Kickstart werkt dan wel.
Soms geen elektrische start, geen kickstart niets. 5 minuten wachten, ineens weer wel starten.
alle 3 de scenario's in willekeurige volgorde.

Al diverse dingen getest, benzinetank open (dus geen vacuum, gas geven voor starten, sleutel paar keer draaien etc. Alles gebeurt in willekeurige volgorde..
(bougie is 500 km oud)

Iemand een tip? Toch accu, startrelais etc?

Dank alvast
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

EK,

ik denk dat je met dit verhaal weinig response zult krijgen.
Je verhaal is nogal wazig.

EK_Utrecht said:
Soms start hij gewoon met elektrische start, soms niet...
Wat bedoel je hiermee:

1. de startmotor draait maar het motorblok slaat niet aan.
2. de startmotor draait niet.

Verder.

EK_Utrecht said:
dan wel dashboard aan
Wat bedoel je hiermee?
 
Last edited:
Hoi allemaal, mijn dochter heeft een super nette Piaggio New Fly, maar sinds een paar dagen vreemde startproblemen. Soms start hij gewoon met elektrische start, soms niet... dan wel dashboard aan,

Tot daar volg ik het nog wel, maar daarna word het een grote grabbelton..

Pas a.u.b je bericht even aan m.b.t leesbaarheid en zodat dit ook te begrijpen is wat daar staat geschreven.
 
Wanneer je remlichten het wel doen, maar je hoort geen klik dan zou ik ook eens naar je startknop en de rode schakelaar kijken. Heb daar ook wel problemen gehad. Haal de stekkers eens los en spuit alles in met contactspray.
 
Heb je er een zij standaard erop zitten?

Zo nee dan de stekker aan de kabel boom controleren..
Stekker kan geoxideerd zijn omdat er gewoon via de voorkap water langs de kabelboom kan komen.
Dat water komt in de stekker en dan krijg je start problemen.

Zou het zeker even na kijken.. Was bij mij ook het probleem van helemaal niet meer willen starten.
 
Back
Top