Piaggio new fly knipperlichten

Skaffa079

Member
goedenmiddag ik ben bezig met een piaggio new fly 4takt 2klepper uit 2012 die de keuring door moet

Maar de knipperlichten werken niet en reageert ook niet op het dashbord ik heb geprobeert de spannibgen door te meten vanaf de schakelaar maar daar kwam geen spanning maar als ik een extra kabel pakte en die op de plus zet en dan op de stekkertjes gaan ze wel aan alleen knipperen ze niet maar ik dacht dus misschien mn schakelaar dus ik heb mn schakelaar van mn aprilia gepakt en erop gezet maar reageert ook niet
Heb een andere spanningsregelaar erop gezet en ook nog geen verbetering wie weet hoe ik dit het beste uit kan zoeken waar het probleem zit?
 
Advertisement - register to remove this

Het knippersignaal van jouw scooter komt uit de spanningsregelaar.
Deze heb je vervangen dus hier lag het niet aan.

Je hebt spanning op blauw/zwarte draad gezet bij de raw-schakelaar en de lampjes branden zeg je.
Je hebt de schakelaar vervangen hier lag het ook niet aan.
Blijft dus over de verbinding tussen spanningsregelaar en de raw-schakelaar.

Uiteraard ook de connector van de linker handvatschakelaars controleren of de blauw/zwarte draad ook daat goed contact maakt.
 
Ik heb op alle 3 de kabels spanning gezet en op alle 3 de kabels gingen ze branden
Linker knipperlicht was blauw zwart dus de linker kabel
Rechter knipperlicht ging aan op de witte en volgens mij de gele maar iniedergeval de middelste en de rechter kabel
Post automatically merged:

maar als ik dus de spanning doormeet zonder een ptussen kabel erop te zetten komt er geen spanning op de kabels (met contact aan natuurlijk)
 
Skaffa079,

ik kan je verhaal niet goed volgen wat je precies gedaan hebt.
Heb je gedaan wat ik in mijn bijdrage #4 heb gepost en wat is de conclusie?

Het volgende zou je kunnen proberen.
Neem de kabelboom connector van de spanningsregelaar en zet op de kabelboom connector op aansluit pen van het knipperlicht een vaste +12v spanning.

Ook nu moeten de knipperlichten continue branden als je ze bedient met de raw-schakelaar.
Doen ze het niet is de kabel tussen spanningsregelaar en raw-schakelaar onderbroken of de raw-schakelaar zelf is mottig.
 
Back
Top