Piaggio new fly cdi vespa terugvoeren

Iwanw

New Member
Ik heb een Piaggio new fly uit 2014. Hij ging me niet snel genoeg dus de Vario is eruit daarna 6.1 rollen. Ging van 49 naar 50km. Was ook niet snel genoeg. Daarna de gele Ducati cdi doorgezaagd. Maar nu gaat ie 68 (alles volgens GPS) dit vind ik veel te hard!! Hoe kan ik de cdi weer repareren? Of zorgen dat ie 54 loopt??
Post automatically merged:

Tis trouwens een 4t
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een Piaggio new fly uit 2014. Hij ging me niet snel genoeg dus de Vario is eruit daarna 6.1 rollen. Ging van 49 naar 50km. Was ook niet snel genoeg. Daarna de gele Ducati cdi doorgezaagd. Maar nu gaat ie 68 (alles volgens GPS) dit vind ik veel te hard!! Hoe kan ik de cdi weer repareren? Of zorgen dat ie 54 loopt??
Post automatically merged:

Tis trouwens een 4t
Zwaardere rollen.
 
Je moet gewoon normale ducatie gele cdi gebruiken dan rijd die ongeveer 54
Die had Iwan in z'n scooter en toen reedt hij 49 a 50 kmpu gps, zie zijn initiele post!

Die gele Ducatie kun je eventueel weer repareren door de zaagsnede wat vrij te maken van kunststof en vervolgens het doorgezaagde baantje weer te verbinden met een druppeltje soldeertin of een stukje dunne draad.
Wil je de cdi schakelbaar zet je tussen het gezaagde baantje een schakelaartje, in welke vorm dan ook.
34e7ng9-300x225.jpg
 
Ik heb een Piaggio new fly uit 2014. Hij ging me niet snel genoeg dus de Vario is eruit daarna 6.1 rollen. Ging van 49 naar 50km. Was ook niet snel genoeg. Daarna de gele Ducati cdi doorgezaagd. Maar nu gaat ie 68 (alles volgens GPS) dit vind ik veel te hard!! Hoe kan ik de cdi weer repareren? Of zorgen dat ie 54 loopt??
Post automatically merged:

Tis trouwens een 4t

Hoeveel teller snelheid was dit dan? Want met een grijze stekker ging ik 68 op de teller.
 
Mijne ging met standaard rollen 52 km op de teller en 49 op de GPS, daarna 6.1 rollen 54 op de teller en 50 op GPS.
Daarna gele Ducati doorgezaagd en met koude motor 68 op GPS. Daarna zelfde stuk terug met zijwind niet gehaald. Ik reed op m'n teller voorbij de 70. Heb niet gekeken hoe ver. M'n scooter begon wel te trillen
Post automatically merged:

Iedereen bedankt voor de reacties!! Als ik m ga solderen of met koperdraad verbinden. En ik krijg een rollenbank voor m'n kiezen gaan ze daar dan over lopen zeiken?? Dat er met m'n cdi gekloot is. Ookal zit er geen schakelaar tussen, en is netjes verbonden?
 
Zolang de begrenzing definitief is en niet schakelbaar kunnen ze hier niks over zeggen.
Dan zouden ze ook iets moeten zeggen van een af de fabriek geplaatste varioring of een prop in de uitlaat want die kun je ook verwijderen.

Wel zou ik het plekje van de reparatie even vullen met epoxy-hars als je die hebt liggen of een druppeltje smeltlijm.
Dan is alles netjes dicht en afgewerkt en kan er geen vocht bij.
 
Mijne ging met standaard rollen 52 km op de teller en 49 op de GPS, daarna 6.1 rollen 54 op de teller en 50 op GPS.
Daarna gele Ducati doorgezaagd en met koude motor 68 op GPS. Daarna zelfde stuk terug met zijwind niet gehaald. Ik reed op m'n teller voorbij de 70. Heb niet gekeken hoe ver. M'n scooter begon wel te trillen
Post automatically merged:

Iedereen bedankt voor de reacties!! Als ik m ga solderen of met koperdraad verbinden. En ik krijg een rollenbank voor m'n kiezen gaan ze daar dan over lopen zeiken?? Dat er met m'n cdi gekloot is. Ookal zit er geen schakelaar tussen, en is netjes verbonden?

Zeg je dat je hem 2ehands van marktplaats hebt gekocht.. Omdat deze goedkoper was.. En zelf deze weer origineel hebt gemaakt.
Wat willen ze daar op zeggen?
 
M'n buurman lief aangekeken, heeft m netjes gefreesd en daarna gesoldeerd. Scooter gaat nu weer standaard
Zondag lekker een stukje wezen rijden 50 minuten bijna overal 50km/u daarna gestopt om te roken contact uit voor 10 minuten. Daarna scooter weer gestart ging hij weer 65km/u na 20 minuten gestopt om te tanken. Contact weer uit. Daarna nog 20 minuten naar huis ook weer 65km/u. De volgende dag naar m'n werk weer 50 en op de terugweg ook. Hoe komt t dat hij de ene x wel begrenst en de andere x niet??
 
Een slechte soldering of gebroken soldering kan onder invloed van temperatuur (uitzetten en krimpen) varieren in overgangsweerstand. (wel of geen contact maken)
 
Back
Top