Piaggio new Fly 4t snor puft uit de uitlaat

Mat

New Member
Hallo ik heb een probleem mijn piaggio new Fly 4t snor deze puft uit de uitlaat als de motor warm is vooral bij het afrijden van een helling ik heb al van alles geprobeerd maar het probleem blijft wie heeft er ook last van dit probleem en hoe is dit op te lossen?

alles is nog geheel standaard
Bobine / CDI 25km Kokusan
Bougie NGK CR8EB
hoofdsproeier 75
lughtstelshoef staat op anderhalve slag open
inlaatklep 10.mm
uitlaatklep 15.mm
standaard uitlaat
 
Advertisement - register to remove this

Hoe hard rijd deze scooter? (dit vanwege de sproeier) Kan zijn dat de moter te heet word en gaat pingelen.)

Ik ben zelf niet zo fan van die kokusan bobine /cdi.. Op mijn new fly (brom) had deze ook de geest gegeven.. Die van ducati doet het anders perfect.
Misschien iets met de timing van de ontsteking..
 
Ten eerste bedankt voor je reactie hoe hard hij rijd 25 kmh vario ring zit er nog in de problemen beginnen vaak als de motor naar 5 km rijden goed warm is dan kepert membraan als een gek en als je dan bergafwaarts rijd dan begint hij te puffen uit de uitlaat ik heb al veel op internet gezocht wat nu precies het probleem kan zijn elektrodeafstand Bougie ontsteking sls ieder geval gaat er iets fout met het brandstof mengsel ik hoop dat ik het probleem kan oplossen.
 
Of overtollige brandstof die in de uitlaat tot ontbranding komt.
De klepspeling lijkt wel goed, maar sluiten de kleppen ook goed, misschien zijn ze vervuild door roetaanslag.

shopping
 
alles is nog geheel standaard
Bobine / CDI 25km Kokusan
Bougie NGK CR8EB
hoofdsproeier 75
lughtstelshoef staat op anderhalve slag open
inlaatklep 10.mm
uitlaatklep 15.mm
standaard uitlaat

Ik zie niks vreemds aan dit gegeven, sterker nog is dat het inderdaad volledig standaard is met ook de juiste bougie.
Ik vermoed dat er heel iets anders aan de hand is...

Maar voor dat ik losbrand, maak je met de scooter lange ritten (20km) voor woon/werk, of toch relatief korte (5km) ritten in bijvoorbeeld de stad en/of even snel de kids naar school brengen o.i.d.?
Schets het nu wel erg breed maar is toch wel belangrijk om dit te melden.
Op die manier kan ik ook weer iets afvinken op de ladder der verdachten om het zo maar even te zeggen.
 
Kan je misschien een foto maken van de bougie?? Wellicht mag / kan er een iets grotere sproeier erin.. Maar dat ligt eraan welke kleur de bougie nou heeft. (de grotere spoeier zorgt ervoor dat de motor temperatuur dan ook wat lager blijft, en je dan geen uitgekookte kleppen krijgt)

En welke motor olie gebruik je? Ik merk zelf dat niet elke merk olie goed werkt in dat blok.

Ben geen voorstander van putoline (althans die nieuwe zooi).
Daarna heb ik nog een andere gehad (Euro sportbike 5w40) (had niet echt het idee dat hij de slijtage goed verhielp)

Laatste heb ik Motul scooterpower 5w40 gebruikt, en daar loopt hij erg goed op. (althans veel beter dat de bovenstaande)

De dealer leverde mij de scooter nieuwe met putoline 10w40.. Ik merkte vooral dat boven de kop wel eens luchtvorming begon te ontstaan.
Althans ik hoorde bij het lopen van de motor een geluid dat naar mijn idee niet echt gezond was, en het kon wel eens zijn dat de nokkenas een mindere olie opbrengst over zich heen kreeg..

Daarna nooit meer die olie gebruikt (er moet echter echt minimaal 5w40 in..) Omdat de olie sneller naar de kop kan lopen.


Ik ga dit keer eens de castrol scooterpower RS 5w40 gebruikt.. Aangezien die Motul olie minder makkelijk aan te komen is.. En vaak kost die rond de 12 euro.. Terwijl de castrol onder of rond de 10 euro zit (en dat is ook wel de max dat ik aan olie wil uitgeven)
 
Back
Top