Piaggio new fly 4t 4v houdt in bij koud weer

Jan DH

New Member
Hoi,

Ik heb een piaggio new fly scooter hij Rijdt prima in de warme maanden maar zodra het kouder wordt (bijv vandaag) heb ik te maken met het volgende: scooter valt weg bij gas geven. Starten gaat vlekkeloos, even stationair laten lopen ook geen probleem, wegrijden gaat ook prima echter na een meter of 500 begint de ellende. Als ik dan gas geef valt de scooter weg. Als ik het gas helemaal open gooi en zo houd slaat de scooter uiteindelijk af. Starten is dan geen probleem maar als ik probeer weg te rijden dan lukt dit niet; scooter lijkt af te willen slaan bij elke poging om gas te geven. Heel klein beetje gas geven lukt nog nét en ik kan dan met 5 km/h rijden. Na een minuut of 3 .
zo langzaam rijden lijkt de scooter steeds minder last te hebben van het euvel en na 5/6 min rijden kan ik het gas vol open gooien en werkt de scooter weer zo goed als zonder
problemen.

Wat ik allemaal geprobeerd heb. Maar heb nog steeds zelfde probleem

Carburateur schoongemaakt
Nieuw lucht filter
Bougie
Kleppen stellen
Inlaat spruitstuk
Lucht slang
Luchtfilter slang
 
Advertisement - register to remove this

Hoi,

Ik heb een piaggio new fly scooter hij Rijdt prima in de warme maanden maar zodra het kouder wordt (bijv vandaag) heb ik te maken met het volgende: scooter valt weg bij gas geven. Starten gaat vlekkeloos, even stationair laten lopen ook geen probleem, wegrijden gaat ook prima echter na een meter of 500 begint de ellende. Als ik dan gas geef valt de scooter weg. Als ik het gas helemaal open gooi en zo houd slaat de scooter uiteindelijk af. Starten is dan geen probleem maar als ik probeer weg te rijden dan lukt dit niet; scooter lijkt af te willen slaan bij elke poging om gas te geven. Heel klein beetje gas geven lukt nog nét en ik kan dan met 5 km/h rijden. Na een minuut of 3 .
zo langzaam rijden lijkt de scooter steeds minder last te hebben van het euvel en na 5/6 min rijden kan ik het gas vol open gooien en werkt de scooter weer zo goed als zonder
problemen.

Wat ik allemaal geprobeerd heb. Maar heb nog steeds zelfde probleem

Carburateur schoongemaakt
Nieuw lucht filter
Bougie
Kleppen stellen
Inlaat spruitstuk
Lucht slang
Luchtfilter slang
weet je zeker dat je scooter niet is warm gelopen ofzo? en dat het echt met warm weer gewoon perfect loopt?
 
Ik heb net de brommer gebruikt en ik had geen problemen en dat komt omdat het heel warm is 25 graden. Dus ik ging effe langs bii de wasstraat heb em effe gespoeld en toen ik klaar was kwam het probleem weer tevoorschijn het water was wel heel koud.
 
Back
Top