Piaggio new fly 4t 2v tuning

RvR.AfcA

New Member
Ik heb een piaggio new fly 4t 2v brom uit 2013 en ik vroeg me af wat ik kan doen om een zo'n hoog mogelijke top te creëren en hoe ik het snelst daar ben met een originele 50cc. Alles is nog standaard. Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een piaggio new fly 4t 2v brom uit 2013 en ik vroeg me af wat ik kan doen om een zo'n hoog mogelijke top te creëren en hoe ik het snelst daar ben met een originele 50cc. Alles is nog standaard. Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Denk dat je hem beter kan ombouwen naar een 4valve, vermoed dat daar iets meer vermogen in zit.

Multivar zal maar heel iets weinig voor je doen. 2valve blok is gewoon sloom.
 
ombouwen naar 4v is nogal een dure klus... wel wat meer vermogen, maar het is het geld niet waard. Voor die prijs kan je ook een 80cc monteren en dat levert een groter verschil.

Multivar kan, niet perse nodig, maar geeft naast betere acceleratie ook een iets hogere top. Ik vind persoonlijk de 50cc ook wat fijner uit een bocht komen met de witte drukveer die bij de multivar zit. Verder CDI ontgrenzen en een andere sproeier. Trekveren kan je standaard houden met een 50cc.
 
ombouwen naar 4v is nogal een dure klus... wel wat meer vermogen, maar het is het geld niet waard. Voor die prijs kan je ook een 80cc monteren en dat levert een groter verschil.

Multivar kan, niet perse nodig, maar geeft naast betere acceleratie ook een iets hogere top. Ik vind persoonlijk de 50cc ook wat fijner uit een bocht komen met de witte drukveer die bij de multivar zit. Verder CDI ontgrenzen en een andere sproeier. Trekveren kan je standaard houden met een 50cc.
Top dankjewel!
Post automatically merged:

80cc is het beste. Afstellen met een multivar zorgt er zeker voor dat hij prettiger rijdt maar wordt er niet veel sneller van
Thx, maar ik houd het liefst een standaard 50cc
 
ombouwen naar 4v is nogal een dure klus... wel wat meer vermogen, maar het is het geld niet waard. Voor die prijs kan je ook een 80cc monteren en dat levert een groter verschil.

Multivar kan, niet perse nodig, maar geeft naast betere acceleratie ook een iets hogere top. Ik vind persoonlijk de 50cc ook wat fijner uit een bocht komen met de witte drukveer die bij de multivar zit. Verder CDI ontgrenzen en een andere sproeier. Trekveren kan je standaard houden met een 50cc.
Maar dan heb je hem wel origineel en verder geen gezeik omdat je anders met 80cc je gepakt word en een wok krijgt.
 
Maar hij trekt toch wel een stuk sneller op?
Nee. Als je nu bijvoorbeeld er 12 seconden over doet om 50kmph te halen doe je er met een goed afgestelde multivar in het beste geval 11,5 seconden over. En waarschijnlijk is dit nog overdreven en is het verschil kleiner.

En ik kreeg trouwens de multivar niet goed afgesteld op mijn 2v dus raakte alleen maar vermogen kwijt
 
Nee. Als je nu bijvoorbeeld er 12 seconden over doet om 50kmph te halen doe je er met een goed afgestelde multivar in het beste geval 11,5 seconden over. En waarschijnlijk is dit nog overdreven en is het verschil kleiner.

En ik kreeg trouwens de multivar niet goed afgesteld op mijn 2v dus raakte alleen maar vermogen kwijt
Dus als ik een snelle optrek wil moet ik gewoon een 80cc halen?
 
Maar hij trekt toch wel een stuk sneller op?
Het is alleen maar om je aandrijving te verfijnen om het zo maar eens te zeggen..

Het rijd gewoon wat constanter. Trekt constanter op.. Je moet het ding wel eerst goed afstellen wil je er iets van merken.. Anders is het zonder van het geld.

Maar zo uit de doos haal je meer uit een grotere cilinder.
 
Het is alleen maar om je aandrijving te verfijnen om het zo maar eens te zeggen..

Het rijd gewoon wat constanter. Trekt constanter op.. Je moet het ding wel eerst goed afstellen wil je er iets van merken.. Anders is het zonder van het geld.

Maar zo uit de doos haal je meer uit een grotere cilinder.
Thx
 
Back
Top