Piaggio Motorblok wil niet starten

piaggio4life

New Member
Hallo,

Ik heb dus een blokje van een piaggio zip 2t met nieuwe lagers en keeringen terug opgebouwd.
Zit origineel cilindertje op (goede staat) met een nieuwe zuiger, nieuwe zuigerveren, nieuwe pakking.
Originele carb waar hij altijd op gelopen heeft (volledig schoon gemaakt & nieuwe sproeiers)
Nieuwe lichtfilter
Originele ontsteking
Sito plus uitlaat

Maar dus hij wil niet aangaan.
Hij vonkte eerst slecht heb ik andere bougie geprobeerd ging al beter, hiena de cdi want was niet top. Heb nu dus de originele rode 2t cdi en een ngk br9es bougie en heb een goede vonk.

Hij krijgt benzine & heb ook vaciumslag enzo voor zekerheid gecontroleerd

Blok heeft een goeie conpressie.

Alles is aangesloten

Als iemand een idee zou hebben waar ik eens kan zoeken laat maar horen !
 

Attachments

  • 09D878B0-3308-438C-B5C5-3BAD23B8B56E.jpeg
    09D878B0-3308-438C-B5C5-3BAD23B8B56E.jpeg
    128.5 KB · Views: 7
  • 21207F8D-969F-4030-9260-1A5C3ED355E9.jpeg
    21207F8D-969F-4030-9260-1A5C3ED355E9.jpeg
    299.9 KB · Views: 8
  • 39859064-4B93-4E7D-8FD5-537805EF9693.jpeg
    39859064-4B93-4E7D-8FD5-537805EF9693.jpeg
    472.5 KB · Views: 6
Advertisement - register to remove this

Ofja “nat” hij is niet meer kurkdroog ma niet nat genoeg. Maar hoe is het verloop van de vacuum ? Want als k goed zit is het toch door cilinder dat hij vacuum gaat trekken en dat de carb op zijn beurt benzine gaat vragen aan benzinekraan ? Of sla ik iets over waar het probleem kan zijn ?
 
Stroomt er benzine in de vlotterbak?
Zuig eens aan je vacuumslang, als het goed is moet er dan heel even benzine uit je benzineslang komen.

Membraan sluit goed af?
 
Last edited:
Als ik zuig aan de vacuum slang komt er ind benzine waar denk niet dat die in vlotterbak geraakt wat ik gek vind want heb elk gat sleuf ... uitgespoten met luchdruk

Leeg je vlotterbak en probeer hem dan te starten. Daarna kijken of er benzine in je vlotterbak is gekomen. Zo niet, dan is er iets met je vacuüm of je compressie.
 
Dat zit in de benzinekraan en werkt met een klepje wat opent door de onderdruk/vacuum die ontstaat van het 2e slangetje wat naar het spruitstuk gaat. Dus of het kraantje is niet goed, of je slangetje lek of valse lucht ergens.
 
Probleem is lastig te tacklen als je het blok zelf in elkaar hebt gezet.. Dan heb je het ergens toch niet goed gedaan.
Overigens als je een motorblok gaat opbouwen, dan moet je wel zeker van je zaak zijn dat je weet wat je doet.. Anders geef je veel geld uit aan dit projectje en heb je nog steeds niks.. Helaas is het niet zomaar even alles in elkaar steken en maar weer rijden..
Er komen zeker toleranties bij kijken hoe de krukas is geplaatst, hoe diep de keeringen moeten, of de cilinder niet ovaal is uitgesleten, of de gebruikte zuiger de juiste overeenkomende diameter heeft voor de cilinder die je gaat gebruiken..
 
Heb gisteren een andere carb geprobeerd wat ik had liggen. Zuigt aan en er is wel een ontsteking zo te horen maar heeft weinig tegendruk dus valt snel weg.Wou ander cilindertje proberen kijken wat het dan doet. Of iemand een ander idee
 
Back
Top