Piaggio liberty stotterty

ricardok90

New Member
Beste mensen,

Ik ben sinds kort in het bezit van een 2013 piaggio liberty 4t. Ik heb de scooter van een opa gekocht met 1800km. Toen ik de scooter kocht reed deze goed. Omdat de scooter weinig heb gereden heb ik direct de scooter nagelopen.

Vervolgens heb ik aan aantal dingen vernieuwd:

- slangen benzine / vacuum
- carb gereinigd en afgesteld
- kleppen gesteld
- bougie vernieuwd
- luchtfilter vervangen
- malossi vario
- nieuwe v snaar
- nieuwe benzine erin

Echter houd de scooter sindsdien in. Kwart gas rijden gaat oke, daarboven houd de scooter zwaar in. Het rare is als de scooter op de standaard staat kan ik wel vol toeren maken. De scooter start in 1 keer en loopt netjes stationair

Wie weet de oplossing? Heb de scooter aantal keer nagelopen al…
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Beste mensen,

Ik ben sinds kort in het bezit van een 2013 piaggio liberty 4t. Ik heb de scooter van een opa gekocht met 1800km. Toen ik de scooter kocht reed deze goed. Omdat de scooter weinig heb gereden heb ik direct de scooter nagelopen.

Vervolgens heb ik aan aantal dingen vernieuwd:

- slangen benzine / vacuum
- carb gereinigd en afgesteld
- kleppen gesteld
- bougie vernieuwd
- luchtfilter vervangen
- malossi vario
- nieuwe v snaar
- nieuwe benzine erin

Echter houd de scooter sindsdien in. Kwart gas rijden gaat oke, daarboven houd de scooter zwaar in. Het rare is als de scooter op de standaard staat kan ik wel vol toeren maken. De scooter start in 1 keer en loopt netjes stationair

Wie weet de oplossing? Heb de scooter aantal keer nagelopen al…
Je bent te dik, wat kilootjes kwijtraken moet wel helpen
 
Als de scooter onbelast op toeren kan komen en belast niet, ben ik geneigd het te zoeken in veranderingen aandrijflijn.
Groet,
 
Ja die heb ik bewaard. Kan wellicht een keer proberen. Al zie ik niet snel de connectie ervan betreft het inhouden
maar daarom vraag je het aan ons, toch?
als je alle wijsheid in pacht had, hoefde je het niet te vragen.

mijn bijdrage: past je nieuwe snaar ook goed (breedte, zoek even op "shimmen v-snaar" of andersom.)
 
ik ga vandaag of morgen even uitproberen. V snaar (orginele) was naar mijn idee goed passend, ook speciaal voor piaggio lang blok.
 
ik ga vandaag of morgen even uitproberen. V snaar (orginele) was naar mijn idee goed passend, ook speciaal voor piaggio lang blok.
ja, maar een niet-originele vario kan dat aardig in de war schoppen, daarom zitten er vaak ook shimringen bij..
 
Vandaag de originele vario terug gemonteerd. Maakt geen verschil. Tevens nog gecheckt ;

Membraam gaschuif
Vacuumslang
Bougie 2 stuks geprobeerd
Luchtschroef afgesteld
Elektrische shoke
Orginele cdi en begrensde cdi getest
Timing vliegwiel
Filter brandstoftank was brandschoon


Wat me verder nog opviel is dat de vacuumslang (doorzichtig) van de tank naar spruitstuk vochtig is van binnen.

En dat de scooter zich even ‘verslikt’ bij de eerste keer volgas geven. Bougie kleur is grijs

Verder blijft het me een raadsel..
 
Last edited:
Back
Top