Piaggio Liberty S: transmissie niet goed afgesteld?

Berteke

New Member
Deze week een Piaggio Liberty S iGet 45km gekocht. 1000km op de teller, scooter vrijwel in nieuwstaat en altijd goed onderhouden. Wat me nu opvalt is dat gas geven niet bepaald responsief is. Hiermee bedoel ik dat als ik bijvoorbeeld de gashendel voor de helft open draai, het een paar seconden duurt voordat de scooter daadwerkelijk begint met optrekken, dit gaat gepaard met vrij hoge toeren. Volledig open is geen probleem, scooter trekt direct op.

Alsmede 'remt' de scooter als het ware op de motor. Wanneer de gashendel dicht is op snelheid rolt de scooter niet geweldig lekker door en komt relatief snel tot stilstand vergeleken met de Kymco People S die ik ooit gehad heb. Daarnaast, rond 3 tot 5 km/u ontkoppelt de scooter vrij abrupt, waardoor het 'remmen' op de motor direct stopt en de scooter doorrolt. Dit is nogal onaangenaam wanneer je achter een auto probeert te stoppen maar je plots een stuk harder moet remmen omdat de scooter meer doorrolt.

Na wat leeswerk heb ik het vermoeden dat dit wellicht aan te slappe trekveren kan liggen. Ik laat er in ieder geval volgende week een Malossi multivar, 7.5gr rolletjes en een Dayco v-snaar in zetten. Wellicht zijn witte Malossi trekveren een optie?

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Mijn piaggio rijdt precies hetzelfde. En bij mijn 2v was het vrijwel hetzelfde. Alleen leken daar misschien iets slappere trekveren in te zitten. Piaggio's hebben een best goede motorrem, ik vindt dat juist fijn maar is een kwestie van wennen
 
Mijn piaggio rijdt precies hetzelfde. En bij mijn 2v was het vrijwel hetzelfde. Alleen leken daar misschien iets slappere trekveren in te zitten. Piaggio's hebben een best goede motorrem, ik vindt dat juist fijn maar is een kwestie van wennen
Met mijn eigen Piaggio Zip 3V kan ik er nog steeds niet aan wennen. Ik gebruik alleen mijn remmen voor het laatste stukje wanneer mijn koppeling los laat. Het is inderdaad erg sterk, bijna te sterk.
 
Back
Top