piaggio liberty s iget 80cc tunen/setup

4slaf4life

Well-Known Member
Ik ga overmorgen naar een 2e hands liberty s kijken, en waarschijnlijk ook een malossi cilinder (erop laten zetten) en wil het afstelwerk zelf doen. Iemand die me daar info over kan geven?
Dit is wat ik tot nu toe heb verzameld:
dayco snaar, ik hab daar veel goede dingen van gehoord op het scooter tour forum
8.4gr malossi rollen
malossi vario kit, en dan met of zonder drukveer? En de variateur zou waarschijnlijk sowieso vervangen moeten worden want de brommer heeft al 11k begrensd gelopen dus daar zit waarschijnlijk een beste kloof in
En natuurlijk de 80cc ecu en cilinder. Moet die cilinder per se van malossi zijn of zou zoiets als dit; https://www.m2trading.com/nl/websho...gn=sales&utm_content=deeplink&utm_term=Aldoor ook werken? Heb liever gietijzer en is meteen een bak geld goedkoper
En de nokkenas hoeft toch niet per se?

Ik weet dat het voor elke brommer anders is maar vind het wel leuk en handig om te weten wat andere mensen denken, en scheelt hopelijk wat euro's
 
Advertisement - register to remove this

kleine update:
Heb besloten het toch niet te doen. Had gemeten hoe snel hij begrensd optrok naar de top van 43a45 en dat deed hij in ong 6 seconden, wat snel genoeg is. Ik hoopte namelijk met de 80cc ongeveer de 50 in 5 sec te halen en onbegrenst doet hij daar 6 seconden over dus het was mij het gedoe en geld niet waard. Ook is een aluminium cilinder voor mij nogal onhandig omdat ik vooral korte afstanden van 3 a 4 kilometer rij.

Ik heb nu alleen nog maar de onbegrensde ecu erin zitten en de malossi multivar kit ligt al klaar, maar ik twijfelde nogal over de afstelling daarvan. Want nu trekt hij vanuit stilstand snel op naar de 30 en zakt dan redelijk in toeren tot ongeveer 45 en dan gaat het toerental redelijk snel omhoog en gaat hij naar de max van +-56, en maakt dan veel meer toeren dan nodig. Nou is dat toerental redelijk makkelijk omlaag te rengen met zwaardere rollen maar ik wil tijdens het optrekken niet minder toeren maken, en het liefst zelfs meer tussen de 30 en 45. Weet iemand hoe ik dit kan doen?
 
Ik ga overmorgen naar een 2e hands liberty s kijken, en waarschijnlijk ook een malossi cilinder (erop laten zetten) en wil het afstelwerk zelf doen. Iemand die me daar info over kan geven?
Dit is wat ik tot nu toe heb verzameld:
dayco snaar, ik hab daar veel goede dingen van gehoord op het scooter tour forum
8.4gr malossi rollen
malossi vario kit, en dan met of zonder drukveer? En de variateur zou waarschijnlijk sowieso vervangen moeten worden want de brommer heeft al 11k begrensd gelopen dus daar zit waarschijnlijk een beste kloof in
En natuurlijk de 80cc ecu en cilinder. Moet die cilinder per se van malossi zijn of zou zoiets als dit; https://www.m2trading.com/nl/websho...gn=sales&utm_content=deeplink&utm_term=Aldoor ook werken? Heb liever gietijzer en is meteen een bak geld goedkoper
En de nokkenas hoeft toch niet per se?

Ik weet dat het voor elke brommer anders is maar vind het wel leuk en handig om te weten wat andere mensen denken, en scheelt hopelijk wat euro's
Ik heb bij een van je posts gelezen dat je van plan was om de trekveren op je liberty s vervangen en ik ben benieuwd of dat heeft geholpen. Ik heb namelijk ook een Liberty s en heb hier malossi variokit liggen met 7.2 gram rollen en gele trekveren van malossi, heb je misschien advies wat onder de liberty moet voor een goed optrek en redelijke top? (Ecu ben ik van plan om aan te schaffen)
 
Heb momenteel een malossi ecu, multivar, witte druk en trekveren en 8gr dr pulley rollen. Zo rijd hij met een relatief rustig toerental rond de 50 en tijden het optrekken wat meer. Maar snel is hij echt niet. Tot de 30 rij ik de meeste auto's wel eruit. Maar daar boven is het best langzaam. Als ik erop terugkijk was het niet echt waard
 
Back
Top