Piaggio Liberty 4t 2v veel toeren op top

Status
Not open for further replies.

NTTman

Member
Beste 4 takt techneuten

Ik heb deze scooter 2e hands gekocht van een wat oudere man, ding is alleen ontgrensd en heeft ruim 16000 km gedraaid.
Ik heb er wat onderhoud aan gepleegd: Klepjes gesteld, nieuwe bougie en olie, carb is schoon.
Trekt in principe prima weg, loopt als een zonnetje tot 60-65 op de teller.

Helaas op top lijkt het net alsof je met een 2 takt scooter te lichte rollen er in hebt zitten maar van wat ik heb gelezen begrijp ik dat dat met 4 takt anders werkt.
Dit begint bij 55.
Met wegtrekken en rijden tot de 50 is ie lekker rustig.

Waar ligt dit aan en wat kan ik er aan doen?
Ben verder niet echt bekend met 4 takt maar met wat info kom ik er wel uit.

mvg
 
Advertisement - register to remove this

Is het een snor of omgekeurde van snor naar brom? Dan heb je namelijk een kortere vertanding. Zo niet is het waarschijnlijk een varioring oid
 
@simsa Ik zal ze eens wegen voor de zekerheid maar de vorige eigenaar verzekerde me dat ie alleen de begrenzers er uit had laten halen.

@4slaf4life Het is een snor :p
Ok dus als ik het goed begrijp moet ik een brom vertanding er in zetten?
Bedankt voor de snelle reacties!
 
Is het een snor of omgekeurde van snor naar brom? Dan heb je namelijk een kortere vertanding. Zo niet is het waarschijnlijk een varioring oid
Volgens mij is een snor vertanding of bromvertanding gewoon identiek op de 4t2v?
 
Klopt, maar voor mijn vraag is het belangrijk om zo veel mogelijk details te geven. Ik wil het dan ook niet over opvoeren hebben maar ik wil weten waardoor die toeren maakt op zijn top. Kan dan wel braaf zeggen dat ie 30 rijdt (doe ik ook over het algemeen) maar dan klopt het verhaal niet meer
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top