Piaggio kwaaltje?

Daniel@NRG

Well-Known Member
Hey,

Als ik mijn scooter koud start, dan rijd ik hem goed warm. Maar zodra ik de straat uit ben, dan lijkt het net alsof de std trekveertjes erin zitten ofzo. Hij maakt vet weinig toeren tot de 35 @ teller, dan rijdt ie gewoon goed.

Als ik dan weer 2 straten verder ben, en hij raakt op op temp. dan is het in ene weg. Dus dan trekt ie gewoon goed weg uit stilstand. Ik heb mn koppeling nagekeken, is nix mis mee.

Als ie dus op temp. is dan rijdt ie gewoon netjes diploos naar zn top, bougiekleur is goed. Wel is me opgevallen dat er een groefje onderin de vario zit, kan het hier aan liggen ? :?. Ik ken iemand met een DNA, die heeft hetzelfde probleem en heeft een std setup.

Greetz.

Advertisement - register to remove this

Hoe diep is deze groef.... Lijkt me weinig uitmaken.. want warmte zorgt er niet voor dat de groef weggaat... Maybe kun je een x een andere vario van iemand testen... Maar wss is het gewoon een warm/koud probleem... maar ach wat maakt het uit.. als hij warm is doet ie het toch gewoon goed... :)

Ik denk gewoon dat je carb afstelling gewoon verkeerd staat in koude staat van je scoot, en zodra je scoot warm is dan doet hij het goed... (Netjes afgesteld dus). Is ook logisch, je kunt je scoot niet perfect afstellen als hij koud is en ook niet als hij warm is... Koud moet er bv. andere sproeier in als warm... Ook gasnaald stand is in warmere staat van scoot meestal anders.. stellen of het mengsel rijker of armer moet zijn is wel nodig als de scoot warm is... Waarschijnlijk is het mengsel in koude staat gewoon te arm/rijk dus rijd hij slecht...

Aan zulke replies heb ik weinig, ik heb nl. het idee dat het in de transmissie zit.

Als ie koud is gaat ie sputteren, ja en dat is normaal. Maar als het sputteren afgelopen is ( de straat uit dus ). Begint ie met die vage dip tot de 35. |(

Last edited:
Back