Piaggio iGET E5 2021 opvoeren - garantie?

Beste stimpyman007
Topic gaat over een Piaggio Iget Euro 5 ,
Leuk dat jij een Aerox heb , maar op deze Manier word het Topic in de war geschopt .
En een Piaggio IGET Euro 5 heeft geen Vario ring .
Blijf bij je Aerox aub.
 
Dus ... stel ... mijn Scooter loopt nu 100 Km/U.... en ik zet er een Malossi Multivar in ... en loopt dan 110 Km/u ???
Ik heb van iedereen gehoord die een multivar gemonteerd heeft op een 50cc 4t scooter, zoals deze iget, dat ze 10%snelheidswinst hadden. En heb hier zelf ook ervaring mee
Ik weet niet wat jouw scooter die 100kpmh gaat met deze standaard iget te maken heeft?

Ben nooit echt bezig geweest met motorscooters. Maar heb wel eens langs horen komen dat de multivar hier vergelijkbare resultaten geeft
 
Enige winst wat je haalt als je een Multivar koopt , is de Witte Drukveer , daardoor is het toeren verloop beter , en kakt de scooter Qua Toeren niet in bij bijv Brug op , of tunnel uit.
Topsnelheid / winst valt te verwaarlozen .
Ik heb 2 Scooters , een 4-Takt en een 2-takt , beide voorzien met Multivar , echter heb ik geen snelheids winst er mee behaalt. wel een beter Toeren verloop, waarvan ik denk de Drukveer.
 
Beste stimpyman007
Topic gaat over een Piaggio Iget Euro 5 ,
Leuk dat jij een Aerox heb , maar op deze Manier word het Topic in de war geschopt .
En een Piaggio IGET Euro 5 heeft geen Vario ring .
Blijf bij je Aerox aub.
Maat ik heb het nooit over een vario ring gehad , ik gebruikte de aerox enkel en alleen als voorbeeld met wat het kan schele , maar prima joh zoek het maar uit
 
Brute, een iget loopt met Multivar en 7,2g rollen gewoon 5 km/h harder, da's een snelheidswinst van 11%.
Precies. Ik ga lekker een multivar installeren voor die 5km/h en betere trekkracht. Iedereen die twijfelt hoeft alleen maar even de video's van bijvoorbeeld Joey Schaar te bekijken, duidelijker wordt het niet.

@stimpyman007 Bedankt voor de tip betreft de luchtbuis, die zal ik er ook nog even bijpakken als de multivar tegenvalt. :)
 
Precies. Ik ga lekker een multivar installeren voor die 5km/h en betere trekkracht. Iedereen die twijfelt hoeft alleen maar even de video's van bijvoorbeeld Joey Schaar te bekijken, duidelijker wordt het niet.

@stimpyman007 Bedankt voor de tip betreft de luchtbuis, die zal ik er ook nog even bijpakken als de multivar tegenvalt. :)
Ik had op yt een filmpje gevonden over een Aprilia sxr 50 e5 , het is een iget maar tot hoeverre dat het zelfde is dan joun brommert weet ik niet , misschien de moeite om dat even op de zoeken staan wel wat handige tips in hoe je hem wat meer tot leven krijgt
 
Precies. Ik ga lekker een multivar installeren voor die 5km/h en betere trekkracht. Iedereen die twijfelt hoeft alleen maar even de video's van bijvoorbeeld Joey Schaar te bekijken, duidelijker wordt het niet.

@stimpyman007 Bedankt voor de tip betreft de luchtbuis, die zal ik er ook nog even bijpakken als de multivar tegenvalt. :)
Ben benieuwd naar je resultaat!
 
Grootste verschil is juist op de top. Dat is een vermogenwinst van 10% trekkracht maakt geen merkbaar verschil


Helaas heb zijn iget's niet begrensd dmv een varioring
heb sinds kort ook een multivar op me mp3 500, maar op top veranderd er niet veel, wellicht niet heel vergelijkbaar met een 50cc blokje, het is vooral hoe het vermogen word afgeven wat vooral veranderd, blok loopt juist rustiger
 
Dat het rustiger loopt lijkt me eerder te komen door het gewicht rollen dat je er nu in hebt zitten.
Multivar zorgt voor een gelijkamtiger toerenverloop. Vandaar ook de extra ''trekkracht'' want als je in 1 lijn met 8000 toeren optrekt gaat het in theorie ook sneller dan als je bijv ornd de 30kmph weer afzakt naar 6000.

Ik denk dat als je iets lichtere rollen neemt je wel iets sneller optrekt. Maar ik zou dat niet doen. Duurzaamheid en zuinigheid gaat, naar mijn mening, boven snelheid.
Een 500cc heeft sowieso al lekker veel vermogen lijkt me;)
 
Dat het rustiger loopt lijkt me eerder te komen door het gewicht rollen dat je er nu in hebt zitten.
Multivar zorgt voor een gelijkamtiger toerenverloop. Vandaar ook de extra ''trekkracht'' want als je in 1 lijn met 8000 toeren optrekt gaat het in theorie ook sneller dan als je bijv ornd de 30kmph weer afzakt naar 6000.

Ik denk dat als je iets lichtere rollen neemt je wel iets sneller optrekt. Maar ik zou dat niet doen. Duurzaamheid en zuinigheid gaat, naar mijn mening, boven snelheid.
Een 500cc heeft sowieso al lekker veel vermogen lijkt me;)
die 500 blokjes lopen nogal onrustig met die 25 gram die erin zit en die vario, dus vandaar die multivar draait ie wat rustiger en het gaat vlotter, maar die blokkies willen wel gaan inderdaad
 
Nou ik kon eindelijk beginnen met het installeren van de multivar.
Maar helaas ben ik toch niet handig genoeg zo lijkt. Op de een of andere manier past de V snaar niet meer "in" de achterste pully. Deze ligt simpelweg te hoog op de pully, waardoor de V snaar niet meer over de voorste pully kan. Weet iemand hoe dit komt? Ik heb inmiddels wel 100 video's gekeken, maar bij iedereen is de V snaar heel slap en past het er gewoon omheen. Ik heb wat foto's bijgevoegd, ik hoop dat iemand hier wat weet!

De rest is wel gelukt, dus de nieuwe rollen zitten nu in de voorste pully, net als de aangepaste gladde bus. In de achterste pully zit nu de witte drukveer.
 

Attachments

  • 20220903_141648.jpg
    20220903_141648.jpg
    216.9 KB · Views: 8
  • 20220903_141627.jpg
    20220903_141627.jpg
    77.6 KB · Views: 7
  • 20220903_141622.jpg
    20220903_141622.jpg
    114.8 KB · Views: 7
  • 20220903_141612.jpg
    20220903_141612.jpg
    89.1 KB · Views: 8
Nou ik kon eindelijk beginnen met het installeren van de multivar.
Maar helaas ben ik toch niet handig genoeg zo lijkt. Op de een of andere manier past de V snaar niet meer "in" de achterste pully. Deze ligt simpelweg te hoog op de pully, waardoor de V snaar niet meer over de voorste pully kan. Weet iemand hoe dit komt? Ik heb inmiddels wel 100 video's gekeken, maar bij iedereen is de V snaar heel slap en past het er gewoon omheen. Ik heb wat foto's bijgevoegd, ik hoop dat iemand hier wat weet!

De rest is wel gelukt, dus de nieuwe rollen zitten nu in de voorste pully, net als de aangepaste gladde bus. In de achterste pully zit nu de witte drukveer.
Meer Spinazie eten , je moet de koppeling uitknijpen , dan gaat de Vsnaar onder in de koppeling, dan past de Snaar over de Variobus.
 
Hij rijdt echt een stuk beter nu. Ik weet niet of het perse meer trekkracht is, maar wel langer trekkracht zelfs na de 40 nog, dat hield normaal bij 30-35 wel op. Topsnelheid is inderdaad niet echt veel verbeterd, dat is nu ongeveer 53 op de Zip teller, dus zal 50-51 echte kilometers zijn ofzo. Was 49 op de Zip teller.

Nogmaals bedankt voor de hulp / discussie de afgelopen weken!
 
Back
Top