4slaf4life
Well-Known Member
ahh aanzuigbuis, sorry verkeerd gelezen
Ik heb van iedereen gehoord die een multivar gemonteerd heeft op een 50cc 4t scooter, zoals deze iget, dat ze 10%snelheidswinst hadden. En heb hier zelf ook ervaring meeDus ... stel ... mijn Scooter loopt nu 100 Km/U.... en ik zet er een Malossi Multivar in ... en loopt dan 110 Km/u ???
Maat ik heb het nooit over een vario ring gehad , ik gebruikte de aerox enkel en alleen als voorbeeld met wat het kan schele , maar prima joh zoek het maar uitBeste stimpyman007
Topic gaat over een Piaggio Iget Euro 5 ,
Leuk dat jij een Aerox heb , maar op deze Manier word het Topic in de war geschopt .
En een Piaggio IGET Euro 5 heeft geen Vario ring .
Blijf bij je Aerox aub.
Precies. Ik ga lekker een multivar installeren voor die 5km/h en betere trekkracht. Iedereen die twijfelt hoeft alleen maar even de video's van bijvoorbeeld Joey Schaar te bekijken, duidelijker wordt het niet.Brute, een iget loopt met Multivar en 7,2g rollen gewoon 5 km/h harder, da's een snelheidswinst van 11%.
Ik had op yt een filmpje gevonden over een Aprilia sxr 50 e5 , het is een iget maar tot hoeverre dat het zelfde is dan joun brommert weet ik niet , misschien de moeite om dat even op de zoeken staan wel wat handige tips in hoe je hem wat meer tot leven krijgtPrecies. Ik ga lekker een multivar installeren voor die 5km/h en betere trekkracht. Iedereen die twijfelt hoeft alleen maar even de video's van bijvoorbeeld Joey Schaar te bekijken, duidelijker wordt het niet.
@stimpyman007 Bedankt voor de tip betreft de luchtbuis, die zal ik er ook nog even bijpakken als de multivar tegenvalt.
Ben benieuwd naar je resultaat!Precies. Ik ga lekker een multivar installeren voor die 5km/h en betere trekkracht. Iedereen die twijfelt hoeft alleen maar even de video's van bijvoorbeeld Joey Schaar te bekijken, duidelijker wordt het niet.
@stimpyman007 Bedankt voor de tip betreft de luchtbuis, die zal ik er ook nog even bijpakken als de multivar tegenvalt.
heb sinds kort ook een multivar op me mp3 500, maar op top veranderd er niet veel, wellicht niet heel vergelijkbaar met een 50cc blokje, het is vooral hoe het vermogen word afgeven wat vooral veranderd, blok loopt juist rustigerGrootste verschil is juist op de top. Dat is een vermogenwinst van 10% trekkracht maakt geen merkbaar verschil
Helaas heb zijn iget's niet begrensd dmv een varioring
die 500 blokjes lopen nogal onrustig met die 25 gram die erin zit en die vario, dus vandaar die multivar draait ie wat rustiger en het gaat vlotter, maar die blokkies willen wel gaan inderdaadDat het rustiger loopt lijkt me eerder te komen door het gewicht rollen dat je er nu in hebt zitten.
Multivar zorgt voor een gelijkamtiger toerenverloop. Vandaar ook de extra ''trekkracht'' want als je in 1 lijn met 8000 toeren optrekt gaat het in theorie ook sneller dan als je bijv ornd de 30kmph weer afzakt naar 6000.
Ik denk dat als je iets lichtere rollen neemt je wel iets sneller optrekt. Maar ik zou dat niet doen. Duurzaamheid en zuinigheid gaat, naar mijn mening, boven snelheid.
Een 500cc heeft sowieso al lekker veel vermogen lijkt me
Meer Spinazie eten , je moet de koppeling uitknijpen , dan gaat de Vsnaar onder in de koppeling, dan past de Snaar over de Variobus.Nou ik kon eindelijk beginnen met het installeren van de multivar.
Maar helaas ben ik toch niet handig genoeg zo lijkt. Op de een of andere manier past de V snaar niet meer "in" de achterste pully. Deze ligt simpelweg te hoog op de pully, waardoor de V snaar niet meer over de voorste pully kan. Weet iemand hoe dit komt? Ik heb inmiddels wel 100 video's gekeken, maar bij iedereen is de V snaar heel slap en past het er gewoon omheen. Ik heb wat foto's bijgevoegd, ik hoop dat iemand hier wat weet!
De rest is wel gelukt, dus de nieuwe rollen zitten nu in de voorste pully, net als de aangepaste gladde bus. In de achterste pully zit nu de witte drukveer.