Piaggio flyBendix slaat niet uit

ronaldp123

Well-Known Member
Ook heb een probleempje ik hoor wel de bendix rond draaien maar slaat niet uit denk ik .

Start ik nog een x dan pakt tie hem wel moet er een nieuwe in of is het een kwestie van schoonmaken
 
Advertisement - register to remove this

Vervanging kan, maar zolang er geen tandjes of dergelijke afgesleten zijn zou ik hem smeren.

Er van uit gaande dat het bijvoorbeeld een gy6 bendix is.

Carterklep eraf en je vario. Vario Hoeft niet maar dan krijg je de bendix er lastig uit doordat je starterkrans er nog voor zit.

Eenmaal de bendix in handen kun je hem uitdraaien. Maak deze goed schoon en smeren.

Zie foto: draaien bij rode pijl en dan ontstaat er een" gleufje" door dat gleufje (groene pijl) ontdoe je de bendix van troep. Eenmaal schoon dan goed invetten. Paar keer herhalen. (Invetten)

Ik heb met 1 bendix heel lang gedaan. Zelfs van brommer naar brommer met dezelfde cdi.

Ik wil alleen maar zeggen dat vervangen altijd nog kan. En een bendix gaat niet zo snel stuk.

Mijn advies: als je op de centen moet letten gewoon de bendix ff onder handen nemen. Max 10 minuutjes werk. Ok 10 minuten als je enigzins handig bent.

Ik weet je scooter kennis niet maar enige vorm van kennis zal je wel moeten hebben.
 

Attachments

  • img_1581163306615.jpg
    img_1581163306615.jpg
    119.2 KB · Views: 16
Sorry is een 2 takt


Die bendix is volgens mij hetzelfde als van een 4takt. Als de veer spanning niet optimaal is zal smeren ook niet helpen.. Gewoon een versleten onderdeel. Te lang er door mee blijven rijden kan er voor zorgen dat onderdelen die ermee in aanraking komen ook kapot kunnen lopen of heel snel kunnen gaan slijten.. Het is goedkoper om te vervangen achteraf.
 
Back
Top