Piaggio Fly wordt steeds trager

BTAB

Well-Known Member
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en ik ben op zoek naar wat informatie voor mijn scooter.

Ik heb verleden jaar een 2e hands Piaggio Fly gekocht.
Reed op zich goed alleen liep stationair niet zo lekker, had ik al vrij snel problemen mee. Ook vond ik hem wat traag (op de rollerband gaf hij 43 km aan, ik weet niet of dat al met correctie was).

Scooterverkoper heeft schroef voor stationair (ik ben geen deskundige maar ik denk wel dat jullie weten wat ik bedoel) aangedraaid, toen gaf de scooter even geen gas meer uit zichzelf..... (groot gevaarlijk probleem)

Er zijn nu al meerdere onderdelen vervangen. Eerst zou het te maken kunnen hebben met het luchtfilter, deze is vervangen. Toen zou het te maken kunnen hebben met de gas kabel die niet meer goed was, deze is dus ook vervangen. Er zit een nieuwe koppeling op, misschien werd hij daar wel wat sneller van.....

Er schijnt ook iets te zijn met de vario wat dit probleem zou veroorzaken (kan dat?????)

Probleem wordt nu nog erger want de scooter verliest steeds meer vermogen. gassen doet hij nu ook nog steeds uit zichzelf, ik draai die schroef elke week aan (membraam stuk????)

Eerst dacht ik dat het aan de nieuwe banden lag (meer grip op de weg), maar mijn scooter komt nu niet meer boven de 40 kilometer uit.

Voordat ik weer onnodig 10 onderdelen laat vervangen, hoor ik graag of iemand weet waar dit mee te maken kan hebben.

Ik zie de reacties graag tegemoet.
 
Advertisement - register to remove this

Vario Rollen hebben niets met afslaan te maken, wel met prestatie`s ( optrekken , Dip , Topsnelheid ).

Hoeveel Km heb dat ding al gelopen ? kan zijn dat Scooter toe is aan een nieuwe Zuiger + veren.
 
Daar hoeft niet perse een nieuwe zuiger in.. Maar het is wel verstandig om de passing van de zuiger op de cilinder te controleren.. Zolang de zuiger en cilinder binnen te tolerantie blijven en de zuiger is niet beschadigd dan is het vernieuwe van de zuigerveren (wel de juist maat) meer als genoeg. Zuiger alleen vervangen in de volgende situatie:

1. Als de cilinder is uitsleten en de originele zuiger past niet meer (dan heb je een overmaat nodig)

2. Krassen / vegen op de zuiger door arm mengsel of andere beschadigingen.

3. Andere redenen kan zijn dat de juiste maar zuigerveren er niet voor de vinden zijn en je dan beter af bent met een komplete zuigerkit.
 
Back
Top