Piaggio Fly Start niet meer na Carb schoonmaken

Misschien helpt dit?
Om te controleren of het aan de benzine toevoer ligt of aan de ontsteking kun je een handige proef doen. Haal de bougie eruit en giet een klein beetje benzine bovenop de cilinder. Bougie weer terug en proberen te starten. Als hij nu wel start dan weet je dat normaal gesproken de benzine toevoer niet in orde is, start hij nu nog niet, dan weet je dat het aan de ontsteking ligt, de cilinder heeft immers benzine en lucht, het heeft dan alleen nog een vonk nodig.
Dus start hij dan nog niet met benzine op de zuiger dat bougie eens vervangen of bobine nakijken of de spoelen. ( controleer ook of ie vonkt)
 
Dan is de volgende stap in mijn ogen je ontsteking nakijken. Vonkt je bougie wel? Wellicht waren de slechte startproblemen niet gerelateerd aan je carburateur. Volg buldog zijn tips!
 
Bougie vonkt goed,
Vandaag nieuwe carb geprobeerd en heb er een nieuw spruitstuk opgezet want die was gescheurd maar hij start nog steeds niet....
 
Hier een video om te laten horen wat voor geluid de scooter maakt, ik geef hier gas maar hij doet t zelfde zonder gas bij (benzine zit erin is niet leeg)
 
Heb je mijn tips opgevolgd?
Ik zie er geen antwoord op.

Heb je wel compressie?
Als je geen meter hebt, haal de bougie er eens uit en plaats je vinger op het gat, wat voel je dan?

Haal het slangetje eens los van de benzine toevoer van de tank naar de carbarateur.
Als je start moet hier benzine uitkomen.
 
Of de kleppen zijn helemaal van slag... Wanneer heb je deze voor het laatst gecheckt op speling?

(alhoewel ie toch iets zal moet geven, ploffen of starten en meteen uitvallen etc..)
 
Na kleppen stellen en eindeloos kicken start hij weer, de preciese oorzaak weet ik niet precies maar toch bedankt iedereen voor zijn hulp!!

Dit topic kan gesloten worden.
 
Back
Top