Piaggio Fly Start niet meer na Carb schoonmaken

jaap69

New Member
Hallo,

Ik heb een Piaggio Fly 4takt 2v uit 2008, hij startte al een tijd slecht koud (Lang kicken en volgas) en als hij aan was dan moest ik volgas houden anders viel hij uit.

Nu dacht ik even de carburateur schoon te maken, gewoon met remreiniger het vlotterbakje open gemaakt en alles goed gereinigd.

Na het schoonmaken wil de scooter niet meer starten, oneindeloos kicken en elektrisch totdat de accu leeg raakt helpt niet.
Ook niet als.ik de luchtslang loshaal en met remreiniger probeer.

Weet iemand hoe ik dit oplos? Mijn scooter heb ik echt nodig en scooterzaken vragen wss de hoofdprijs voor een diagnose.

Heel erg bedankt alvast!
Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,

Ik heb een Piaggio Fly 4takt 2v uit 2008, hij startte al een tijd slecht koud (Lang kicken en volgas) en als hij aan was dan moest ik volgas houden anders viel hij uit.

Nu dacht ik even de carburateur schoon te maken, gewoon met remreiniger het vlotterbakje open gemaakt en alles goed gereinigd.

Na het schoonmaken wil de scooter niet meer starten, oneindeloos kicken en elektrisch totdat de accu leeg raakt helpt niet.
Ook niet als.ik de luchtslang loshaal en met remreiniger probeer.

Weet iemand hoe ik dit oplos? Mijn scooter heb ik echt nodig en scooterzaken vragen wss de hoofdprijs voor een diagnose.

Heel erg bedankt alvast!
Mvg

Heb je alleen het vlotterbakje schoongemaakt of de hele carburateur gedemonteerd en met remmenreiniger en eventueel alle sproeiers schoongeblazen?

Toevallig heb ik het ook 2 dagen geleden gedaan, de hele carburateur moet je echt "zorgvuldig" beetpakken. Ook kleppenstellen is zo nu en dan niet verkeerd. Misschien is het ook een optie om je inlaatspruitstuk is een te controleren op valse lucht (demonteren) en kijken of er geen lekkage vlekken op de tussenpakking zichtbaar zijn (wat bij mij wel het geval was) en de onderkant van het inlaatspruitstukrubber checken op scheurtjes.
 
@jaap69
Heb je de carburateur weer correct aangesloten ?
Alle slangetjes en klemmetjes nagekeken ?
Zit de carburateur niet te schuin ?
Valse lucht bij het membraan ?
Komt er wel (genoeg) brandstof in de carburateur ?
Dit zijn slechts een aantal dingen die je kan controleren...
 
Heb je alleen het vlotterbakje schoongemaakt of de hele carburateur gedemonteerd en met remmenreiniger en eventueel alle sproeiers schoongeblazen?

Toevallig heb ik het ook 2 dagen geleden gedaan, de hele carburateur moet je echt "zorgvuldig" beetpakken. Ook kleppenstellen is zo nu en dan niet verkeerd. Misschien is het ook een optie om je inlaatspruitstuk is een te controleren op valse lucht (demonteren) en kijken of er geen lekkage vlekken op de tussenpakking zichtbaar zijn (wat bij mij wel het geval was) en de onderkant van het inlaatspruitstukrubber checken op scheurtjes.

Ik ga morgen het spruitstuk even checken, ja alle sproeiers ook goed schoongemaakt.
 
@jaap69
Heb je de carburateur weer correct aangesloten ?
Alle slangetjes en klemmetjes nagekeken ?
Zit de carburateur niet te schuin ?
Valse lucht bij het membraan ?
Komt er wel (genoeg) brandstof in de carburateur ?
Dit zijn slechts een aantal dingen die je kan controleren...
Membraan is goed, hij zit niet te schuin.
Choke is aangesloten.

Hoe kan het veranderd zijn hoeveel brandstof er in de carb komt?
 
Een vervuilde brandstoffilter kan de oorzaak zijn geweest van het hele probleem
Als je dan je carburateur schoonmaakt heb je het dus niet opgelost
 
Een vervuilde brandstoffilter kan de oorzaak zijn geweest van het hele probleem
Als je dan je carburateur schoonmaakt heb je het dus niet opgelost
Als ik deze vervang, gaat hij niet weer starten neem ik aan? Omdat voor het schoonmaken van de carb hij nog wel startte.
 
Je kan het even checken of die vervuild is, maar persoonlijk zelf is dat het laatste waar ik aan denk. Maar het filtertje wordt normaal wel meegenomen bij een beurt.
 
Je kan het even checken of die vervuild is, maar persoonlijk zelf is dat het laatste waar ik aan denk. Maar het filtertje wordt normaal wel meegenomen bij een beurt.
Ja dat snap ik, hij is niet echt vervuild hoe ik t zie zo 123 maar zou iemand de oorzaak weten waarom hij niet start uberhaupt?
 
Bougie gecheckt?
Genoeg Accu spanning?
Choke getest?
Bedrading van je CDI/Bobine nagelopen en een paar keer aan de kabel gedraaid?
Alles weer goed in elkaar gezet vwb je carburateur?

Dit zijn kleine steekproefjes.

Edit Choke weer goed in de carburateur geplaatst? Niet scheef erop, maar met naaldje keurig in gaatje? Schroefje goed vast?

Als je dit hebt nagelopen, dan zou ik pas je ontsteking gaan nakijken (spoeltjes, magneten etc..)
 
Bougie gecheckt?
Genoeg Accu spanning?
Choke getest?
Bedrading van je CDI/Bobine nagelopen en een paar keer aan de kabel gedraaid?
Alles weer goed in elkaar gezet vwb je carburateur?

Dit zijn kleine steekproefjes.

Edit Choke weer goed in de carburateur geplaatst? Niet scheef erop, maar met naaldje keurig in gaatje? Schroefje goed vast?

Als je dit hebt nagelopen, dan zou ik pas je ontsteking gaan nakijken (spoeltjes, magneten etc..)
Die choke heb ik bij het schoonmaken niet los gekregen, het schroefje was dolgedraaid dus kon hem er niet uithalen en schoonmaken.
 
Dan kan dat het waarschijnlijk zijn! Als je hem niet loskrijgt, kan je het schroefje los/uitboren met beleid en weer m4 of m5 tappen of gewoon een plugje erin zetten. Ik weet het, die schroefjes zijn zo dol.

Kan dus een kapotte choke zijn.
 
Dan kan dat het waarschijnlijk zijn! Als je hem niet loskrijgt, kan je het schroefje los/uitboren met beleid en weer m4 of m5 tappen of gewoon een plugje erin zetten. Ik weet het, die schroefjes zijn zo dol.

Kan dus een kapotte choke zijn.
Ik wil je heel graag geloven, maar het moet iets anders zijn. Het kan niet dat doormiddel van het carb schoonmaken de choke opeens kapot is toch?
 
Het 'is' mogelijk. Maar onwaarschijnlijk omdat je al schreef dat ie iniedergeval al moeilijk starte (voor de schoonmaak dan). Ik vermoed net als mijn voorganger dat je het meer moet gaan zoeken of ie überhaupt wel brandstof krijgt. Je kan even je carburateur omdraaien door je luchtslang en inlaatslangklem weer los te maken en kijken of je vlotterbakje wel volloopt of vol is. Als dat wel het geval is, zit je daarmee in iedergeval goed. En je bougie hoe is die? Is ie nat of droog? Aangekoekt? Vonkt ie wel?
 
Het 'is' mogelijk. Maar onwaarschijnlijk omdat je al schreef dat ie iniedergeval al moeilijk starte (voor de schoonmaak dan). Ik vermoed net als mijn voorganger dat je het meer moet gaan zoeken of ie überhaupt wel brandstof krijgt. Je kan even je carburateur omdraaien door je luchtslang en inlaatslangklem weer los te maken en kijken of je vlotterbakje wel volloopt of vol is. Als dat wel het geval is, zit je daarmee in iedergeval goed. En je bougie hoe is die? Is ie nat of droog? Aangekoekt? Vonkt ie wel?
Het vlotterbakje is leeg als ik m openmaak (dan heb k m wel ondersteboven opengemaakt )
 
Kan ook je vacuumslang zijn, dat ie geen of heel slecht vacuüm zuigt en daardoor er geen benzine in vlotterkamer komt.
 
Back
Top