Piaggio Fly rijdt voor geen meter

JoeyNytex

New Member
Beste scooterfanaten,

Ik heb gister een fly 4t gekocht, alleen rijdt hij voor geen meter, hij trekt niet snel op en zijn top is 30 kmh (het is een brom)
Ik heb zelf al gekeken wat het zou kunnen zijn.
Het volgende heb ik zelf al nagekeken: Rolletjes, V-snaar, slechte afstelling cabro, valse lucht, compressie, bougi, nieuwe cdi.
Deze punten zijn het allemaal niet, zijn het nog dingen die ik over het hoofd heb gezien? dan hoor ik het graag.
 
Advertisement - register to remove this

Hoe lang heeft ie stil gestaan? Moderne benzine is instabiel en als je scoot dan lang stil staat kan je benzine toevoer verstopt raken. Zou je benzinefilter/kraantje ff nakijken voor de zekerheid om te kijken of t er wel lekker doorheen loopt. Anders kosten n nieuw kraantje en benzineslangetje ook de wereld niet.
 
Wat is het bouwjaar?

Zorg er ook voor dat de motorolie niet op de maximale lijn staan van de peilstok of er overheen.. Mijn ervaring leert dat dealers nog wel eens iets te veel erin doen en daardoor loopt het blok alleen maar beroerder van..

Sproeier moet een 80 zijn (82 is te groot naar mijn weten) (reageerd hij slomer op en je merkt bij intreden van acceleratie pomp dat hij zich dan even verstrikt.

Zit er een mitsuboshi (troep) aandrijfriem erin dan gelijk vervangen voor de originele die ook word aanbevolen voor de vespa sprint.

Voor de rest helpt het om de vario geleiders te vervangen voor die van polini (de originele zijn net zo gaar als die van de GY6 china blokjes)
De polini helpt ook tegen het klapperen en het extra lawaai wat van de vario komt (dan heb je ineens een behoorlijke stilte)

Onder /achter de luchtfilter box zit een doorzichtig bolletje.. Even controleren of daar olie zit (zo ja dan is dat een slecht teken dan je motor olie aan het verbranden is.


Daarnaast als de scooter al een tijdje stil gestaan heeft zeker de benzine filter vervangen (kan dicht gaan zitten door troep)
Motor en vertanding olie vervangen en een nieuw luchtfilter matje plaatsen.

Bij het niet starten kan de benzine opvoerpomp (membraan geplakt zitten zodat hij niet meer op pompt (dan deze vervangen voor een nieuwe)
Dan zou hij ook het juiste hoeveelheid benzine dan krijgen..
 
Bouwjaar van de scooter maakt niet zoveel uit in dit geval.
Het type motorblok wel, en dit komt eigenlijk omdat ze beide een andere carburateur hebben.

Het 4T-2V type maakt gebruik van een Keihin-CVK-18mm (standaard sproeier: 75)
Het 4T-4V type maakt gebruik van een Keihin-NCV-20mm (standaard sproeier: 72)

In beide gevallen is dit nogal krap te noemen, ik zou, mits de scooter standaard is de hoofdsproeier iets ruimer nemen.
(1 of 2 maatjes groter dan standaard)
Rijdt de scooter op top harder dan 50km en er zijn begrenzers verwijdert, dan is het wellicht verstandig om 2 of 4 maatjes ruimer
te plaatsen.

Maar goed we lopen nu wat op de zaken vooruit en dit komt omdat verdere info simpelweg ontbreekt!
 
Back
Top