Piaggio fly problemen

jaap69

New Member
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn BROM piaggio fly 4t.
Km stand 18k
bouwjaar 2009

Ik had de scooter op de kop getikt voor een mooi prijsje, hij reed normaal gewoon 45.
Ik wou de carburateur helemaal schoonmaken had dat ook gedaan en toen problemen gehad.
Ik had het kapje van de gasnaald eraf gehaald en toen ben ik het rubbertje dat tussen de gasnaald en de veer zit kwijtgeraakt, dit opnieuw gekocht en er weer in gezet.
Sindsdien rijd de scooter heel erg *** hij trekt langzaam op met een bijgeluid, hij rijd max 39 op GPS.
Wat me wel opviel is dat in het gasschuif membraampje een héél klein scheurtje zat opeens?

Wat kan het probleem zijn? Heb een nieuwe CDI gekocht (was nodig), rollen, v snaar gecheckt en alles.

P.s toen ik mijn bougie eruit wou draaien is ie zegmaar in het gat gevallen en nu niet meer terug te vinden wie weet hoe ik deze eruit kan krijgen?

Wie mij kan helpen zou ik heel erg bedanken!!
 
Advertisement - register to remove this

Wat me wel opviel is dat in het gasschuif membraampje een héél klein scheurtje zat opeens?

Als er in het membraan een scheurtje en/of gaatje zit komt de motor niet goed op toeren.
Carburateur (gasschuif en membraan) werkt via onderdruk.
De vlinderklep tussen de gasschuif en motor regelt de onderdruk.

De constante luchtsnelheid of constante onderdruk in carburateur is hier afhankelijk van.
Is het membraan lek, zal de aangezogen lucht niet in staat zijn om het membraan en gasnaald geheel naar boven te verplaatsen.
Hoe groter het gat en/of scheur, des te beroerder de motor reageert!
 
Last edited:
Bougie ligt zeer waarschijnlijk in de ombouw van je motor waar de lucht doorheen geblazen wordt om te koelen. Deze zul je even los moeten schroeven te beginnen bij de kap over luchtschoepen aan de rechterkant.
 
Last edited:
P.s toen ik mijn bougie eruit wou draaien is ie zegmaar in het gat gevallen en nu niet meer terug te vinden wie weet hoe ik deze eruit kan krijgen?

Had ik niet eens door dat dit er stond! (niet goed gelezen :oops:!)
Dit gezegd hebbend, de bougie is nou niet echt een klein onderdeel en moet makkelijk te traceren zijn. (magneet kan helpen)
Anders rest er niks anders dan de koelkappen één voor één te demonteren zodat men de bougie makkelijk eruit kan vissen!
 
Dat scheurtje is denk ik gekomen omdat je dat membraan niet goed hebt terug geplaatst..En toen is het gaan bewegen en gescheurd.
 
P.s toen ik mijn bougie eruit wou draaien is ie zegmaar in het gat gevallen en nu niet meer terug te vinden wie weet hoe ik deze eruit kan krijgen?

Wie mij kan helpen zou ik heel erg bedanken!!

Is mij ook gebeurd. (wel bij een sym blok)
Door de vliegwielkap eraf te halen heb ik de bougie eruit gekregen.
52034
Daarna heb ik steeds een bougiesleutel met een rubber erin gebruikt, blijft de bougie mooi inzitten.
 
Is mij ook gebeurd. (wel bij een sym blok)
Door de vliegwielkap eraf te halen heb ik de bougie eruit gekregen.
View attachment 52034
Daarna heb ik steeds een bougiesleutel met een rubber erin gebruikt, blijft de bougie mooi inzitten.
Hahaha ik ook t zelfde, was mijn 1e post hier, ook met Sym blok, niet zo mee gaan rijden, ik had behoorlijke schade toen hij tegen die fan, achter dat kapje met die pijl, kwam. Lange schroevendraaier met magneet eraan en vissen!
 
Hahaha ik ook t zelfde, was mijn 1e post hier, ook met Sym blok, niet zo mee gaan rijden, ik had behoorlijke schade toen hij tegen die fan, achter dat kapje met die pijl, kwam. Lange schroevendraaier met magneet eraan en vissen!
2019-06-27 16.54.49.jpgI
Ik ben de andere foto's kwijt, je ziet de schade aan de fan als je beetje goed kijkt. Was in 1 seconde gebeurt, koppig hè, ik dacht die valt er wel ergens uit op de grond. Niet dus.
 
View attachment 52046I
Ik ben de andere foto's kwijt, je ziet de schade aan de fan als je beetje goed kijkt. Was in 1 seconde gebeurt, koppig hè, ik dacht die valt er wel ergens uit op de grond. Niet dus.
Die fan zit er nog steeds in.
Kan geen kwaad in de winter, wordt hij wat sneller wárm, Hahaha. Maar dat is t gevolg als je gaat rijden met de bougie er los in laten liggen.
 
Back
Top