piaggio fly opvoeren lukt niet

Spook

New Member
Hey all
Sinds een kleine anderhalve maand heb ik een Piaggio fly 50cc 4takt uit 2012 (kilometerstand 5xxx km).

Na een kleine 2 a 3 weken rijden op de scooter wou deze ineenst niet meer starten. Geen compressie.
Probleem bleek inlaatklep die dichtgeslagen was, kleppen gesteld en weer onderweg. Promt een week later weer het probleem compressie weg. Gelijk gekeken naar de kleppen maar deze keer ipv alleen stellen hele kop er af gehaald.
Rest in pepperoni kop, pennen stonden scheef, zuiger kapot, gelukkig de cilinder nog wel heel.
Nu zit er in passant
een compleet nieuwe kop op,
Een nieuwe zuiger er in
Ook zijn nog een aantal onderdelen vervangen of schoongemaakt.
Polini luchtfilter,
nieuwe bougie (en kabel)
nieuwe rolletjes (8gr).
Verder de carb schoongemaakt,
vario schoongemaakt,
vario ring er uit.
Overbrenging en alles ziet er netjes uit.

Nu komt het "probleem", de motor loopt netjes, maar te langzaam.
Het is een brom maar hij rijd op zn top 45-50 gps

Ook getest met een onbegrenzde CDI nog steeds 45.
Waar zou het aan kunnen liggen dat die scooter zo blijft rijden?

Greetz Spook
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,
Ik zie dat je 8gr rollen gebruikt, dit wordt meestal gebruikt voor 80cc en hoger.
Als ik jou was zou ik 6,5gr rollen erin zetten.
Mvg.
 
niet lopen klote volgende keer koop een nieuwe cilinder ipv alleen zuiger vervangen.idd ook rollen lichter.

Ligt eraan hoe oud die cilinder is. En hoe die er nog eruit ziet. Soms is alleen een andere zuiger al genoeg.

Na 15.000 km zou ik wel de hele cilinder vervangen.. Ook al is dat misschien nog niet veel voor een 4-takt..
Maar dan heeft die toch wel wat gedraait en word de kans op slijtage en of er iets mis met de cilinder kan zijn ook groter.
 
Back
Top