Piaggio Fly model 2010 CDI ontgrenzen.

meersdonk

Well-Known Member
Hallo forumleden,

Ik ben bezig geweest om de CDI van een Piaggio Fly te ontgrenzen.
Het gaat om een 4 takt motor uit Juli 2010. Ik heb de CDI ingezaagd volgens een foto.
Verder heb ik op beide uiteindes een draad gezoldeerd, en de CDI weer netjes dichtgemaakt. De schakelaar heb ik weggewerkt.
Wat mij opviel tijdens het rijden is dat hij naar de 65 tot 70 km gaat maar de motor soms onverwachts afslaat als je een stukje gereden hebt.
Wie zou weten wat er aan de hand zou kunnen zijn?
De scooter start dan ook niet meer. Moet dan 5 minuten wachten en dan start tie weer. Er zit alwel een grotere sproeier in. Enig idee? 8P
 
Advertisement - register to remove this

je kleppen staan te strak.

welke maat sproeier zit erin?
er moet in ieder geval een 78 in, als er een grotere of kleinere inzit gelijk vervangen voor een 78.
 
je kleppen staan te strak.

welke maat sproeier zit erin?
er moet in ieder geval een 78 in, als er een grotere of kleinere inzit gelijk vervangen voor een 78.

Er zit een grote sproeier in (82), ik denk dat het zelf aan de schakelaar ligt die de begrenzer in en uit schakeld. of misschien zijn de draden te dik die op de begrenzer zijn gesoldeerd. De motor slaat soms gewoon onverwachts af. (of de schakelaar is te zwaar) namelijk 12volt 25amp.
Het werkt jammer genoeg8P niet helemaal lekker.
 
Er zit een grote sproeier in (82), ik denk dat het zelf aan de schakelaar ligt die de begrenzer in en uit schakeld. of misschien zijn de draden te dik die op de begrenzer zijn gesoldeerd. De motor slaat soms gewoon onverwachts af. (of de schakelaar is te zwaar) namelijk 12volt 25amp.
Het werkt jammer genoeg8P niet helemaal lekker.


Inmiddels rijdt de scooter uitstekend. De draden zijn ingekort en geisoleerd. De motor slaat nu niet meer af.

Mensen bedankt voor al jullie tips
 
Hallo forumleden,

Ik ben bezig geweest om de CDI van een Piaggio Fly te ontgrenzen.
Het gaat om een 4 takt motor uit Juli 2010. Ik heb de CDI ingezaagd volgens een foto.
Verder heb ik op beide uiteindes een draad gezoldeerd, en de CDI weer netjes dichtgemaakt. De schakelaar heb ik weggewerkt.
Wat mij opviel tijdens het rijden is dat hij naar de 65 tot 70 km gaat maar de motor soms onverwachts afslaat als je een stukje gereden hebt.
Wie zou weten wat er aan de hand zou kunnen zijn?
De scooter start dan ook niet meer. Moet dan 5 minuten wachten en dan start tie weer. Er zit alwel een grotere sproeier in. Enig idee? 8P
Hallo man ik heb ook een piaggio fly uit 2010, ik vroeg me af of je mij kunt helpen bij het ontgenzen van de cdi? Sommige mensen hebben het over iets doorknippen in de kleur groef of geel. Als je me hierbij kunt helpen zou dat erg fijn zijn, alvast bedankt.
 
Back
Top