Piaggio fly elektrische start problemen (slaat soms vast)

Fairea

New Member
Ik heb een piaggio fly 2008. Nu heeft die al een heletijd een probleem. Als die koud is wil die niet in een keer aan slaan. alleen met vol gas en na 10 a 20 sec Elektrisch starten. Choke bougie cdi luchtfilter kleppen carborateur is allemaal gedaan. Ook slaat die soms vast als die koud is met Elektrisch starten. Ik heb de startmotor bendix en variokrans al vervangen. Iemand enig idee voor een oplossing voor een van de 2 problemen ?
 
Advertisement - register to remove this

wat heb je dan aan de carburateur gedaan?

Kleppen zou ook te ruim kunnen staan. Ik weet niet wat je afstellings kunsten zijn.

Hoeveel kilometer heeft het blok al gelopen of de scooter?
Ben je de eerste eigenaar van de scooter en had deze dit probleem eerder ook al?

Misschien sluit hij op de kleppen niet meer helemaal goed af.
Anders zit het probleem echter bij de carburateur.

scooter snor of brom? En zijn er al eens sproeiers vergroot, of is er aan die afstelling nooit gezeten.
Weet je ook welke sproeier maat er momenteel erin zit?
 
wat heb je dan aan de carburateur gedaan?

Kleppen zou ook te ruim kunnen staan. Ik weet niet wat je afstellings kunsten zijn.

Hoeveel kilometer heeft het blok al gelopen of de scooter?
Ben je de eerste eigenaar van de scooter en had deze dit probleem eerder ook al?

Misschien sluit hij op de kleppen niet meer helemaal goed af.
Anders zit het probleem echter bij de carburateur.

scooter snor of brom? En zijn er al eens sproeiers vergroot, of is er aan die afstelling nooit gezeten.
Weet je ook welke sproeier maat er momenteel erin zit?
De carborateur is schoon gemaakt 2 keer.
Kleppen staan goed. Heb ik meerdere malen bekeken
Ben de 2e eigenaar de scooter heeft nu denk 26000 gelopen. Hij starte in het begin goed maar snel deed die het al niet meer goed. Zit nu een 78 sproeier in omdat die 65 gaat.verder nooit aan de afstellingen gezetten.
Post automatically merged:

En hoe bedoel je dat hij vastslaat met starten ? Kun je dan ook niet meer kicken ? dan is er wellicht inwendig in het blok iets niet helemaal goed.
En heb je de choke op een accu getest
Als die vast slaat zit er weinig beweging in de kickstart. Maar daarmee kan ik hem wel weer vrij krijgen en met kicken slaat die nooit vast. Ik heb wel eens als die vast zat de carter eraf gehaald dan zit de bendix vast in de variokrans maar die heb ik allebij vervengen en hiervoor had die het ook.
 
Deze pasbussen zitten er om de carterdeksel precies op de plaats te houden als je de deksel vastschroeft.
Zijn deze pasbussen er niet heb je de speling van de gaten waar de bouten doorheen gaan en kan de deksel wat verschoven zitten.
Dit kan dan leiden tot de problemen die je ervaart
 
Deze pasbussen zitten er om de carterdeksel precies op de plaats te houden als je de deksel vastschroeft.
Zijn deze pasbussen er niet heb je de speling van de gaten waar de bouten doorheen gaan en kan de deksel wat verschoven zitten.
Dit kan dan leiden tot de problemen die je ervaart
ik ga ze bestellen en kijken of dit het probleem is bedankt alvast!
 
Back
Top