Piaggio fly blok onder zip

Brett

Member
Misschien een stomme vraag, maar ik heb nog een piaggio fly 2t blok liggen en ik vraag mij af of dit onder een piaggio zip zou kunnen. En welke kabelboom ik daarvoor nodig heb en of ik eventuele andere aanpassingen zou moeten doen want zelf heb ik er namelijk niet veel verstand van.

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Brett,

Om welke Zip gaat het hier want de Zip wordt reeds 30 jaren geproduceerd?

Of het Fly blok mechanisch onder jouw zip gaat passen weet ik niet.

Het enige wat ik kan antwoorden aangaande de kabelboom is, het is het beste als je de twee schema's naast mekaar legt en de verschillen zoekt.
Maar als de Zip van jouw een 4-takt model is, wordt het lastig en zul je de kabelboom van jouw Zip niet kunnen gebruiken dus dan zul je wellicht moeten uitwijken naar een kabelboom van een Zip 2-takt of een kabelboom van de Fly 2-takt.

Hieronder voeg ik alvast het schema van een Fly 2T toe.

Het eerste wat mij opvalt is de stuurunit voor de carburateurverwarming, ik denk niet dat de Zip deze heeft maar als je de carburateurverwarming niet aansluit zal ook geen groot probleem zijn want de meeste scooters hebben geen carburateurverwarming.
Fly 50 CAT & Liberty 50 CAT 2T models.jpg
 
Last edited:
Brett,

Om welke Zip gaat het hier want de Zip wordt reeds 30 jaren geproduceerd?

Of het Fly blok mechanisch onder jouw zip gaat passen weet ik niet.

Het enige wat ik kan antwoorden aangaande de kabelboom is, het is het beste als je de twee schema's naast mekaar legt en de verschillen zoekt.
Maar als de Zip van jouw een 4-takt model is, wordt het lastig en zul je de kabelboom van jouw Zip niet kunnen gebruiken dus dan zul je wellicht moeten uitwijken naar een kabelboom van een Zip 2-takt of een kabelboom van de Fly 2-takt.

Hieronder voeg ik alvast het schema van een Fly 2T toe.

Het eerste wat mij opvalt is de stuurunit voor de carburateurverwarming, ik denk niet dat de Zip deze heeft maar als je de carburateurverwarming niet aansluit zal ook geen groot probleem zijn want de meeste scooters hebben geen carburateurverwarming.
View attachment 66855
Bedankt voor je reactie, ik heb er zelf eerlijk gezegd een hard hoofd in dat het kan aangezien het een 4t zip is uit het jaar 2013. Ik zou namelijk ook niet weten of het fly blok op de velg/band zou passen en of ik dan de fly kabelboom nodig heb of een 2tzip kabel boom. Etc.
 
Back
Top