Piaggio Fly 4Takt 45KM problemen

Hoi heren en dames,

Ik heb een Piaggio Fly 4Takt 45KM, uit eind 2014 met ongeveer 12000km op de teller. De scooter heeft altijd als een zonnetje gelopen.
Sinds een korte tijd ervaar ik het volgende probleem:

Als ik rij, met zowel koude als warme motor houdt de scooter tijdens het rijden in en stopt soms met lopen. Als deze niet uitvalt dan komen er ploffen uit de uitlaat, maar kom ik geen meter vooruit. Na een tijdje wel weer. Weet iemand wat dit probleem kan zijn?

Het volgende heb ik al gedaan;
De kleppen gesteld
Bougie vervangen
Luchtfilter vervangen
Carberateur schoongespoten
Grotere sproeier erin
CDI vervangen en CDI dop
Olie vervangen
Spruitstuk vervangen

Iemand nog een idee? Soms heeft de scooter ook problemen met starten.

Ik hoor het graag van jullie!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

new fly? Ik weet wel dat er bij de 2kleps new fly een elektrische storing kan optreden bij de optionele stekker van de zij standaard.
Deze stekker ligt open en bloot onder het kapwerk.. Als er water door de voorkap komt (regen of bij een wasbeurt) dan loopt dat water / vocht over de elektrische bedrading onder de kappen. En omdat de optionele stekker waarschijnlijk naar onderen hangt (zit niks op aangesloten) Kan het water waar de draden de stekker in lopen daar naar binnen.. En daarna krijg je corrosie aan de contacten van de stekker en ineens heb je dan sluiting.. En kan je de scooter niet meer starten.. (Mocht het niet zo zijn, raad ik je wel aan om dit even te controleren om dingen uit te sluiten)

Bij mij hebben de ze stekker verwijderd en de boel door verbonden en geisoleerd zodat het niet nog een keer kan gebeuren.. Daarna nooit meer problemen gehad.
 
Hoi heren en dames,

Ik heb een Piaggio Fly 4Takt 45KM, uit eind 2014 met ongeveer 12000km op de teller. De scooter heeft altijd als een zonnetje gelopen.
Sinds een korte tijd ervaar ik het volgende probleem:

Als ik rij, met zowel koude als warme motor houdt de scooter tijdens het rijden in en stopt soms met lopen. Als deze niet uitvalt dan komen er ploffen uit de uitlaat, maar kom ik geen meter vooruit. Na een tijdje wel weer. Weet iemand wat dit probleem kan zijn?

Het volgende heb ik al gedaan;
De kleppen gesteld
Bougie vervangen
Luchtfilter vervangen
Carberateur schoongespoten
Grotere sproeier erin
CDI vervangen en CDI dop
Olie vervangen
Spruitstuk vervangen

Iemand nog een idee? Soms heeft de scooter ook problemen met starten.

Ik hoor het graag van jullie!
Ik heb dat probleem ook , weet jij ondertussen wat het is
 
Back
Top